Jump to content

Shortshift


Flinkis

Recommended Posts

Hvorfor stresse å lage noe halvveis når man får ferdige til et slikk og ingenting :)

Har hørt en gang at det kan slite sync. ringer ved en slik, om dette stemmer eller ikke vet kan jeg ikke si noe om.

Jeg liker shortshift godt på mt75 (bruksmessig), men har ikke montert det på denne kassen, enda ihvertfall.

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

vil ikke akkurat påstå at det blir noe halvveis greier, vil heller si at det blir fullført i motsettning til kittet.. når jeg sveiset om min så sveiset jeg om feste å.. noe som gjør at vinkelen på "armen" bort til kassa for samme vinkel som org og den blir bedre å gire med.. når man bare forlenger selve stanga kan kassa bli rar å gire og sliter ut den du sette "armen" ned i ganske fort.. det er min erfaring ivertfall.. ;)

 

shortshift eller normal shift som jeg liker å kalle det er virkelig å anbefale.. greit å slippe bryet med å spørre pasasjeren om å flytte beinet hver gang man skal legge inn 5 giret :lol:

Link to comment
Share on other sites

B&M skal jo være kvalitet, vet woodford har disse, ellers vet jeg kun om disse "forlengerene" på ebay f.eks :)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører B&M, og har gjort det i maaange år nå etterhvert. Er en stor svakhet på de. Både på min og Alexander P. sin, så knakk jeg begge to, litt nedpå stangen. Satt plutselig med hele spaken i hånden.. hehe.. Disse to er blitt sveiset, og det har aldri vært noen problemer med dette i etterkant.

Men siden dette har skjedd med to stykker på samme stedet, gjør jeg regning med at dette er en stor svakhet, men kan fikses..

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Problemet med shortshift er der fordi vandringen på spaken føles kortere oppe, men er lengere nede. Det presser synkroene på gira uten at drevene er bremset skikkelig noe som fører til raste synkroringer og tannløse drev. Dette skjer kun dersom man bruker spaken som en orginal spak og girer fort som et helvete, men ellers er den helt fin. Dette sammen med en f.eks en T5-kasse som ikke er den raskeste i verden funker ikke. Det er lettere å gire kjapt med en shortshifter hvis man bruker hue, dessuten føles det veldig tight og fint med B&M shortshift. Nå ser jeg at det er mt75 det er snakk om og mine erfaringer er kun med T5.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...