Jump to content

Gåen katalysator.


Mk1-Sindre

Recommended Posts

Virker som innmaten i katalysatoren har løsna.. har no rasling fra katta rundt 2500 og deretter, er ikke eksosskjoldet, da jeg kikka over dette og har festa det bedre en gang allerede før.. Hva er billigst egentlig? dra på høggern og hente ny del fra undersida manifoil til 1 mellompotte, eller få svendsen eksos til å sveise på ny katalysator? jeg kan ikke sveise, derfor nevner jeg svendsen..

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Hadde en 95 stv 2 liter. Der lösnet innmaten og katalysatoren tettet seg. Tok den av og boret inn med ett langt grovt bor, tömte ut alt som var der inne. Fra för hadde egr-ventilen blitt utkoblet. Den gikk igjennom EU to ganger mens den var i mitt eie. En gang hos biltilsynet og en gang hos Ford. Fordelen var jo at katalysatorboksen satt der.

jeg velger meg april

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hadde en 95 stv 2 liter. Der lösnet innmaten og katalysatoren tettet seg. Tok den av og boret inn med ett langt grovt bor, tömte ut alt som var der inne. Fra för hadde egr-ventilen blitt utkoblet. Den gikk igjennom EU to ganger mens den var i mitt eie. En gang hos biltilsynet og en gang hos Ford. Fordelen var jo at katalysatorboksen satt der.

 

Skulle nå blitt merket på 4gassmåling men:p mulig du har hatt flaks:)

 

 

Virker som innmaten i katalysatoren har løsna.. har no rasling fra katta rundt 2500 og deretter, er ikke eksosskjoldet, da jeg kikka over dette og har festa det bedre en gang allerede før.. Hva er billigst egentlig? dra på høggern og hente ny del fra undersida manifoil til 1 mellompotte, eller få svendsen eksos til å sveise på ny katalysator? jeg kan ikke sveise, derfor nevner jeg svendsen..

 

En lang skrutrekker/skrutrekkerspett og dunk dunk ut md innmaten, men som det blir nevnt vil du nok få en påpekning på eu.kontroll!

Men verd ett forsøk, er dyrt nytt orginalt i allefall

Link to comment
Share on other sites

Løste problemet lett i dag, dro på høggern, henta en katalysator fra en Mondeo der, bytta rett over, enklere kan det ikke bli, bortsett fra hundre liter med multi 2000 på skruene mellom katalysatoren og mellompotta :P

Innmaten hadde løsna godt ja, lå og tetta for hele åpningen ut fra katalysatoren! Har tenkt å fjerne all innmaten i denne og eventuelt en gang i fremtida sette på denne igjen.

 

Men en ting jeg lurer på:

På mitt rør med katalysator hadde jeg 2 mindre rør fra grenrøret til katalysatoren, mens på den som ble hentet fra høggern hadde et stort rør. No forskjell på dette egentlig? Jeg har en 2 liter, mener delebilen jeg fikk den fra også var en 2 liter..

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

anyone?

 

På mitt rør med katalysator hadde jeg 2 mindre rør fra grenrøret til katalysatoren, mens på den som ble hentet fra høggern hadde et stort rør. No forskjell på dette egentlig? Jeg har en 2 liter, mener delebilen jeg fikk den fra også var en 2 liter

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

anyone?

 

På mitt rør med katalysator hadde jeg 2 mindre rør fra grenrøret til katalysatoren, mens på den som ble hentet fra høggern hadde et stort rør. No forskjell på dette egentlig? Jeg har en 2 liter, mener delebilen jeg fikk den fra også var en 2 liter

Passer den har det sikkert ikke noe å si.

Er vel kanskje bare forskjellige årsmod.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest olealfse
Har en helt ny universal katalysator liggende, ble kjøpt til min mk1 2.0 jeg hadde i fjor men den bilen ble solgt før jeg fikk bytta den. Så om du er intressert kan du ta kontakt, selger den billig. Kjøpt hos vangbo.no.

 

Lik den store som er avbildet her. http://www.vangbo.no/katalysatorer/index.php

 

Har du katalysatoren ennå? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...