Jump to content

Doble Weber med DCOE flens


OleHenrik90

Recommended Posts

en 3-4 tusen for paret i 45 og 48 mm må du regne med, noe rimligere for 40 er, man kan kjøpe disse helt ne på feks www.burtonpower.co.uk, prisen bestemmes ofte mye av tilstand og du må vere kjapt ute når du ser noen for salg reiser rimelig kjapt...... men obs de finnes i et utall av varianter med og uten choke, mange forskjellige halsringer og dysing, i tillegg til selve forgasserkjøpet må man regne med en mullig overgang av pakninger etc et dysesett tilpasset din motor og evt halsringer til din motor

Link to comment
Share on other sites

skal kjøpe doble 40 gassere jeg snart , disse ligger mellom 2 å 5 k

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hva du mener med DCOE flens, DCOE er vel bare betegnelsen for sideliggende forgassere hvis jeg ikke tar helt feil

 

Ja jeg har nok misforstodt :P så bare på burtonpower at det var ett innsug som var for DCOE forgassere.... da trodde jeg det var flensen akkurat som t4 når det gjelder turbo liksom :P

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oppfordrer alle i klubben som har mulighet til å komme på ekebergmarkedet.Det er masse deler å kjøpe for folk med gammel Ford,og folk som vil selge deler kan gjøre en bra månedslønn her.

Ta med alt som du ikke bruker av gammelt verktøy,deler,rekvisita eller hva som helst annet.Folk kjøper de utroligste ting.

 

Gassere er det ihvertfall plenty med her.

 

http://www.norskveteranvognklubb.no/ekeberg/ekeberg.html

Edited by cosworth540
Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par doble Webere liggende i kjelleren som jeg skulle bruke på den forrige motoren med E85. Dette er 40mm og racing-preppet i form av større dyser.

Fant ut at jeg trengte et overhalings-kit fra Burton Power samt noen stenger og fjørene til spjeldene.

 

Om dette er av interesse, så kan du alltids sende en PM, men jeg har ingen hast å selge disse.

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hva du mener med DCOE flens, DCOE er vel bare betegnelsen for sideliggende forgassere hvis jeg ikke tar helt feil

 

Jeg er heller ingen ekspert på området, men så vidt jeg vet, så er jeg ikke helt enig med deg :P. Jeg er rimelig sikker på at DCOE er navnet på Webergasserne, men er også brukt om flensen, altså boltmønsteret mellom gasser og innsug. Det finnes gassere av andre merker med DCOE flens, som kalles DCOE(bla Solex har gassere med samme boltmønster), og det finnes også sidegassere med annet boltmønster, som ikke kalles DCOE. IDF har vel samme boltmønster? Men er som kjent stående gassere.. Og ja det finnes mange brukte gassere til salgs, og ofte med innsug til ohc, vist du trenger det. Det finnes også flere lengder på innsug, noe du bør være obs på vist du skal ha luftfilter på.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Interessangt. Kanskje du finner ut hva IDF står for også da? :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...