brakka Posted May 6, 2009 Posted May 6, 2009 Vurderer ä hente en bil eller to i utlandet. Disse er tre/fire är fra ä bli 30 är. Hvis man henter de nä og betaler moms, kan man da bruke de med pröveskilt som privatperson? Blir det problemer med ä registrere de som veteran när de blir gamle nok? Var vanskelig ä fä ensidige svar fra toll og avgift. What is new jeg velger meg april
bart Posted May 6, 2009 Posted May 6, 2009 (edited) i utgangspunktet skal bilen stå i ro til bilen er påskilet eller evt har løst løpslisens, man kan fosatt leige prøveskilter på utollede biler, men har lest flere plasser at toll/bt er i gang med å forandre regler så man ikkje får leigd skilter lenger pga det er blitt vanvittig populert med utollede biler og det har viss medført en del ulykker med feks supraer og sxer osv.... utenat bilene egentlig burede vert på veien..... det burde ikkje by på problemer å registrere på som veteran når den tid kommer så lenge du har alle papirene og bilen har vert registrert i utlandet, eneste er om feks en 82 mod ikkje har vert registrert ny før i 86 da kan du måtte vente noen år til.... Edited May 6, 2009 by bart
KIB Posted May 6, 2009 Posted May 6, 2009 (edited) Det er ingen problemer å kjøre på prøveskilt... Har gjort det selv mange ganger. Reglene er like for en avskiltet norsk bil og en momset importbil.. Har liten tro på store forandringer i reglene når det gjelder prøveskilter. Biler som muligens kan bli nektet er biler som ikke er typegodkjente i norge (Supra osv..) eller der prøveskilt åpenbart blir misbrukt..Skulle det bli forbudt med prøveskliter på importbiler vil ALLE firmaene som driver med importbiler klage kraftig!! Det vil jo bety at kundene ikke kan prøvekjøre bilene før et kjøp Og det er jo en av grunnene til at vi har ordningen med prøveskilter. Når det gjelder å registere bilen er det ikke noe tidsbegrensning på når du kan registrere bilen. Kan gjøre det etter en uke eller etter 10 år... Edited May 6, 2009 by KIB
bart Posted May 6, 2009 Posted May 6, 2009 (edited) Har liten tro på store forandringer i reglene når det gjelder prøveskilter. Biler som muligens kan bli nektet er biler som ikke er typegodkjente i norge (Supra osv..) eller der prøveskilt åpenbart blir misbrukt..Skulle det bli forbudt med prøveskliter på importbiler vil ALLE firmaene som driver med importbiler klage kraftig!! Det vil jo bety at kundene ikke kan prøvekjøre bilene før et kjøp Og det er jo en av grunnene til at vi har ordningen med prøveskilter. det er derfor de som driver proffesjonelt har faste skilt, og evt et organisasjons nr på firmaet sitt... det har allerede blitt strammet kraftig inn på bruken av faste prøveskilt, Edited May 6, 2009 by bart
KIB Posted May 6, 2009 Posted May 6, 2009 det er derfor de som driver proffesjonelt har faste skilt, og evt et organisasjons nr på firmaet sitt... det har allerede blitt strammet kraftig inn på bruken av faste prøveskilt, Det er samme regler for bruk av begge typer røde skilt.. (dagskjennemerker og årskjennemerker)
brakka Posted May 7, 2009 Author Posted May 7, 2009 Det som er viktig for meg er jo at bilen kan brukes litt slik at den ikke blir stäende og eventuelt alt setter seg. Skulle tro at jeg da har fätt svar pä spörsmälet mitt. Tusen takk jeg velger meg april
Recommended Posts