Jump to content

Cosworthmotor m/tremek selges


Tommy.k.z

Recommended Posts

Selger Cosworthmotor med mye utstyr samlet.

Motor:

2wd med Arp toppbolter, wrc pakning, stålpakninger innsug, nye eskospakninger, slipte ventilseter, nye ventiltetninger, nye pluggledninger,ny rotor/fordelerelokk, ny base sensor,ny 3 bar mapsensor, ny tenningsforsterker, ny turbonetics turbo som spoler tidlig opp, grådyseopsett, 2 stk eksosbaklokk, ny dynamo, ny starter,pluss sikkert mange andre deler jeg ikke husker.

Kjølesystem: 1 år gamle samcoslanger med Intercooler og radiator "i hverandre" i alu. Doble kjølevifter. KOmplett med ekspasjontank osv.

Oljekjøler og slanger og lexus sandwitch,nye følere , 2 liter catchtank i alu med slanger osv

Girkasse: Tremek Tko 400 dogboks med racingclulch. Kun gått til sammen 2 timer. Rå girkasse. Clutchus tilpasset motor. Inngåendes splines dreid ned. Jobb utført av Krb-trading.

Kan følge med is tank og 800 hk bensinpumpe samt mellomaksel til 2wd uten siste krysset

Med lednigsnett og hjerne. Plug and play.

 

001.jpg

003-1.jpg

027-1.jpg

028.jpg

029.jpg

 

Selges til langt under kostpris. Pris 59000-

 

 

Kan leveres i første uken i August.

Befinner seg i Buskerud.

Tommy: tlf 93012342, mail: tommy@svendsen-transport.no eller p.m

Edited by Tommy.k.z
Link to comment
Share on other sites

hva er prisen?

Selger alt helst samlet men selger det enkeltvis etter en tid vis det ikke kommer noen å kjøper alt komplett.(sluttprisen på kassa fra Krb ar vel rundt 37- ink moms pluss clutch innen den var ferdig til bruk. Den er ikke inkjørt en gang;))

 

(Jannis tror jeg du het, jeg greide å slette pm din så du får sende meg en ny;))

Link to comment
Share on other sites

Selger alt helst samlet men selger det enkeltvis etter en tid vis det ikke kommer noen å kjøper alt komplett.(sluttprisen på kassa fra Krb ar vel rundt 37- ink moms pluss clutch innen den var ferdig til bruk. Den er ikke inkjørt en gang;))

 

(Jannis tror jeg du het, jeg greide å slette pm din så du får sende meg en ny;))

 

Lurte på hva den tålte av effekt, og om det brukes standard mellomaksling.

Link to comment
Share on other sites

Orginal mellomaksel kan brukes men den må sette på nytt kryss fra kassa som er noe større. Mulig jeg kan selge med den jeg har. Den er tilpasset 7"? diff (xr4*4)

Kassa er like lang som t-5 men girskalteren kommer noen cm lengre fremover slik at det må lages plass i girkassetunnelen .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Selger alt samlet. Har bud paa 50000- pr i dag.

(Sitter i Spania og er ikke tilbake foor foorste uka i August saa jeg faar ikke levert foor da)

 

Foolger aagsaa med nye graadyser samt 4 brukte graadyser som er trykktestet og er ok stand. (Gir 25% mindre enn nye dysene men bra spredning)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Selger alt samlet. Har bud paa 50000- pr i dag.

(Sitter i Spania og er ikke tilbake foor foorste uka i August saa jeg faar ikke levert foor da)

 

Foolger aagsaa med nye graadyser samt 4 brukte graadyser som er trykktestet og er ok stand. (Gir 25% mindre enn nye dysene men bra spredning)

 

 

hvordan blir det?

kan jeg komme å hente?

Link to comment
Share on other sites

Har kommet hjem igjen nå og testkjørt motoren litt.

Det må byttes en råde!! En svak "klakking" rundt 3000 omd. Har stoppet motoren med en gang jeg hørte lyden.

 

Råden kan byttes underfra så det burde være en lett jobb for den som kan det.

 

Selger alt nedsatt til 50000- til førstemann som kommer med penger, inklusiv tilpasset mellomaksling, is tank (uten oljekjøler men sandwitch) og 4 nye monterte dyser samt 4 brukte.

 

Paal: Ring meg når du har mulighet.

 

Kan leveres til helga.

Link to comment
Share on other sites

Hvist du klarer å skifte råden ifra bunnpanna er du god!

Da må du ut med stempelet og da må toppen av.

 

 

Mvh Tom.

 

Sikker? mente at når en løsner fra veiva så skuver du opp stempelet og da er rådene fri men mulig det blir litt værre å måle klaringen på denne måten vis jeg ikke tar helt feil.

Rett meg vist jeg tar feil:)

Link to comment
Share on other sites

Sikker? mente at når en løsner fra veiva så skuver du opp stempelet og da er rådene fri men mulig det blir litt værre å måle klaringen på denne måten vis jeg ikke tar helt feil.

Rett meg vist jeg tar feil:)

 

 

 

Du mener rådelageret du ^_^

 

Ja, det er mulig og skifte ifra bunnpanna.

Blir litt mere jobb med råden.

Link to comment
Share on other sites

Vurderer da og dele den opp:

 

Tremekkassa med racingclutch og med forsterket mellomaksel: 35000-

Turboneticsturbo med baklokk, downpipe og actulatorklokke (Ny i fjor vår) : 7000-

Xs Power(?) intercoler og radiator etter hverandre: 3000-

Nyoverhalet topp, slipt ventilsete, målt skjevheter, (ingen skjevheter) nye ventiltetninger: 10000-

Pleniumskammer med nye pakninger, arp bolter, 3 bars map sensor, ny egnitor, samco slanger til kjøleveske og intercooler, nesten nye tennpluggledninger og plugger, 4 stk 100% fungerenede grådyser, 4 grådyser med 25% reduksjon men ikke drypping, ukjent merke benisnpumpe men skal levere opp til 800 hk, :Bud.

 

205 blokk, hel uten riper i sylinderveggene: bud

Orginale stempler: Bud

Veiv : har rådebank men ikke gått mange minutter. Mest sannsynlig uten riper.

Orginale stempler,bunnpanne, dynamo, starter: bud

Is tank, og lednigsnettarp, bolter osv: Bud:

 

Selges helst komplett for å gjøre det enkelt for min del. Går til førstemann med 50000- Som regnestykke over er dette deler som er mere verd ved å selge de løst så løp og kjøp!

Motoren står i bilen nå og alt er komplett utenom ett rådelager som må byttes så dette er billig.

Her har en mulighet til å tjene penger for de som vil bruke tid på å selge:)

Link to comment
Share on other sites

er motor bremset...

har du sånn ca peil på hvor my hk det er...

 

mvh rick

Motoren er ikke bremset så lenge jeg har hatt den.

Ifølge Krb greier turboen maks å gi ut 420hk ved fullt ladterykk så noe mere enn det er det ikke på det oppsettet som er nå.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...