Jump to content

manuell girkasse til 2,8-2 9 v6


spitfire

Recommended Posts

Er det noen som har en (tror den heter mt75 5 trinns girkasse som passer til v6.)

Har en t9 fra før men skal trekke endel tungt (bilfraktehenger og verktøy osv) så ønsker så sterk kasse som mulig.

Skal ha til 1968 V6 Transit`n min.

Den skal være i fin stand og være komplett med girspak osv.

Hvis det er noen som har forslag til passende kasse så skriv gjerne noen ord.

Mvh Ketil

Gjøvik

Triumph med BMW 4,0L motor

1968 LWB Cosworth V6 Transit

1972 Mini med 1275cc Motor

 

<a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>

Link to comment
Share on other sites

Nye retningslinjer og tiltak mot virksomheten på annonseforuma.

 

Informasjon som kreves i samtlige annonser

Telefonnummer.

Hvor i landet objektet befinner seg, minimum fylke skal angis.

'minimum fylke skal angis' gjelder ikke 'ønskes kjøpt'.

Prisantydning.

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Svar til innlegg av moderator

Dette er jo en KJØPsannonse ikke salg så prisantydning og hvor delene finnes blir litt vanskelig siden jeg er interessert i å kjøpe??????????

Mvh Ketil

Triumph med BMW 4,0L motor

1968 LWB Cosworth V6 Transit

1972 Mini med 1275cc Motor

 

<a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>

Link to comment
Share on other sites

Det moderator la inn i innlegget gjelder _annonseforumene_ , så slipper du å ha en slik til hver.

Men hva er det som ikke er riktig med min kjøpsannonse?

Ketil

Triumph med BMW 4,0L motor

1968 LWB Cosworth V6 Transit

1972 Mini med 1275cc Motor

 

<a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>

Link to comment
Share on other sites

Er det en N/A V6'er i denne transitten el? I såfal er T9 mere enn god nok! En på forumet her har misshandlet en T9 som sitter i en 2,0 IS-Turbo med i 398hk ett år med mye burning og banekjøring før den gikk ått skogen!

 

Men jeg har en slik MT75 kasse her i reserve til scorpioen. Hadde ikke tenkt å selge den men om du virkelig er i beita og gir et greit bud så er det muligheter..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Om du skal bygge fra T9 til MT75 så ver klar over at du også må bytte svinghjul, starter, blekkpata mellom motor og kasse og mellomaksel.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

hei ketil. jeg vil tro du får et problem med girspaken på mt75 kassa. vis du skal ha den i transiten. pga lengden. men alt er jo mulig. men jeg vil si t9 kassa holder i MASSEVIS. da jeg har hatt 2 stk mt75 på min 2,9 v6. å vil si t9 er mer holdbar. mt75 er jo mer "moderne"

 

har hørt at gir kassa fra transit 2,5td skal passe motoren. men må vist bytte svinghjul, starter og platen mellom motor å kasse.

 

jeg hadde en transit med 2,5td på gamle jobben. med den nevnte kassen i. den tålte aktiv kjøring, giring uten klutch og masse sladding. veldig over lastet henger vær dag, kompressor med motor og 2 sett lastebil hjul baki til enhver tid.

 

så VIS den går over. så ville jeg gått for den. vis jeg ikke husker feil skal den kassa også hete mt75. men noen benevninger til etter

Edited by NEXr4i
Link to comment
Share on other sites

Virker som at det er bra nok med t9 da :) Tusen takk for alle innlegg, oppklaringer og anbefalinger.

Så hvis jeg skal ha mt75 så må jeg skifte svinghjul, starter, platen bak svinghjulet og slite litt med girspak og kanskje gulvet over kassen.

Mye jobb skjønner jeg. :rolleyes:

Prøver først med t9 :)

Mvh Ketil

 

Er det en N/A V6'er i denne transitten el? I såfal er T9 mere enn god nok! En på forumet her har misshandlet en T9 som sitter i en 2,0 IS-Turbo med i 398hk ett år med mye burning og banekjøring før den gikk ått skogen!

 

Men jeg har en slik MT75 kasse her i reserve til scorpioen. Hadde ikke tenkt å selge den men om du virkelig er i beita og gir et greit bud så er det muligheter..

Men allikevel hva koster evt mt 75 kassa di? og har du evt svinghjul,starter,platen bak svinghjul og en bit av fronten av en mellomaksel.

Er utrolig dårlig på å gi bud :rolleyes:

Mvh Ketil

Triumph med BMW 4,0L motor

1968 LWB Cosworth V6 Transit

1972 Mini med 1275cc Motor

 

<a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke annet en kassen.

 

Jeg vet ikke hva en slik kasse er verdt. Men V6 2wd kasser begynner å bli vanskelig å få tak i og siden dette er reservekassen til min egen bil så den går ikke for 500kr liksom...

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

kan anbefale en type 9 kasse fra xr4x4. etter 86. som har forsterka lagring og tåler mer en vanlig type 9. dessuten er den mere langbeint

 

en vanlig 2wd type 9. fra v6. bygger av 4x4 fordelingskassen og monterer bakpart fra 2wd.

 

disse brukes ofte i UK til mk2 eskorter og lignende. som rimlig alternativ.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke annet en kassen.

 

Jeg vet ikke hva en slik kasse er verdt. Men V6 2wd kasser begynner å bli vanskelig å få tak i og siden dette er reservekassen til min egen bil så den går ikke for 500kr liksom...

Forsto at den ikke gikk for en femhundrelapp :)

Men hva må man regne med å gi for ei kasse?

Mvh Ketil

Triumph med BMW 4,0L motor

1968 LWB Cosworth V6 Transit

1972 Mini med 1275cc Motor

 

<a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke.. Da må jeg nesten sjekke litt rundt. Må kansje påregne et girkasseskift i min før eller senere da den får en del tyyn om dagen. Den som sitter i er på ingen måte slitt eller dårlig, men 2,9 twinturbo produserer myyye girkasseknekkende moment!

 

Men jeg hadde uten tvil beholdt type9 i ditt tilfelle. Dem er mye mere kontante og "sportslige" å gire med, og mere en holdbar nokk.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke.. Da må jeg nesten sjekke litt rundt. Må kansje påregne et girkasseskift i min før eller senere da den får en del tyyn om dagen. Den som sitter i er på ingen måte slitt eller dårlig, men 2,9 twinturbo produserer myyye girkasseknekkende moment!

 

Men jeg hadde uten tvil beholdt type9 i ditt tilfelle. Dem er mye mere kontante og "sportslige" å gire med, og mere en holdbar nokk.

Da blir det til å beholde T9 kassen og ved tid hvis nødvendig kanskje skaffe en nyere 4x4 T9 og montere av transferkassen og montere på bakparten fra min 2wd T9.

Tusen takk for alle innspill og råd :)

Mvh Ketil

 

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=

 

Her er forresten prosjekttråden på Transit`n min

Ketil

Triumph med BMW 4,0L motor

1968 LWB Cosworth V6 Transit

1972 Mini med 1275cc Motor

 

<a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg også foretrekker å gire med T-9 så tror jeg mange her glemmer at en Transit veier en del mer enn en Sierra ;) ville anbefalt noe sterker hvis du skal dra mye henger etc. hvertfall minimum en oppgradert clutch...

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg også foretrekker å gire med T-9 så tror jeg mange her glemmer at en Transit veier en del mer enn en Sierra ;) ville anbefalt noe sterker hvis du skal dra mye henger etc. hvertfall minimum en oppgradert clutch...

Transit`n veier noen kg mere enn en Sierra ja :rolleyes:

Tenkte på forsterket clutch :)

Men interessant med forskjellige vinklinger angående girkassen, Regner med ca 150hk i motoren og bilen vil hamuligheten 7 sitteplasser (6 komfortable) med ca 130 til 140 cm langt bagasjerom som vil bli fyllt med verktøy og annet som er nødvendig for en helg med banekjøring og morro. :D

Henger med bil vil være noen kg under 1500kg (bil ca 850-950kg henger ca 450-500kg + litt reservehjulhjul osv til spitfire`n)

Mvh Ketil

Triumph med BMW 4,0L motor

1968 LWB Cosworth V6 Transit

1972 Mini med 1275cc Motor

 

<a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>

Link to comment
Share on other sites

Behold type 9 du. Så slipper du ombygginger. Skulle den av en eller ana grunn ryke så erstatt den med en annen type9 bare. Jeg vet om en som har to type9 V6 kasser liggende. En som sitter på en scorpio 2,9motor og en fra en sierra xr4x4 2,8i.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Behold type 9 du. Så slipper du ombygginger. Skulle den av en eller ana grunn ryke så erstatt den med en annen type9 bare. Jeg vet om en som har to type9 V6 kasser liggende. En som sitter på en scorpio 2,9motor og en fra en sierra xr4x4 2,8i.

Skal huske på at du vet av kasser :)

Ketil

Triumph med BMW 4,0L motor

1968 LWB Cosworth V6 Transit

1972 Mini med 1275cc Motor

 

<a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...