Guest siggen Posted July 25, 2009 Posted July 25, 2009 hei.jeg skal "dele"turboen min.jeg har løsnet alle skruene til eksoshuset og tatt av huset på luftsiden.men jeg får ikke skrudd de skruene til eksoshuset helt ut.de butter i midtstykket.jeg får heller ikke vridd eksoshuset for og få skruene slik at jeg får de helt ut.noen som har noen forslag?
Cossyman85 Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 hei.jeg skal "dele"turboen min.jeg har løsnet alle skruene til eksoshuset og tatt av huset på luftsiden.men jeg får ikke skrudd de skruene til eksoshuset helt ut.de butter i midtstykket.jeg får heller ikke vridd eksoshuset for og få skruene slik at jeg får de helt ut.noen som har noen forslag? de pleier og sitte, du må gji eksos huse noen kakk med hammeren så løsner d:)
Guest siggen Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 de pleier og sitte, du må gji eksos huse noen kakk med hammeren så løsner d:) da har jeg hamra og banka.sitter like fordømt fast.redd jeg skal slå i filler noe.fler forslag eller er det bre og dundre i vei på den
carfreak Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 Kanskje prøve å dunke den litt sideveis? Sånn at den vrir seg rundt.
Guest siggen Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 Kanskje prøve å dunke den litt sideveis? Sånn at den vrir seg rundt. har prøvd det og.banka den alle veier.men man må ikke ta av aklingen og viftene inni først?
Escort RST WRC Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 Det du kan prøve å gjøre er å montere på igjen komphuset, og tilse at det sitter skikkelig godt fast.Så bruker du varme på eksoshuset, litt innenfor flensen i forkant.Og så tar du skaftet på en hammer eller noe annet i tre og trer inni utgangen av komphuset, og prøver å vri.Dette skal normalt sett gjøre at den løsner. Og nei, turbinhjul og aksling må ikke demonteres for å få av eksoshuset.Akslingene og senterdelen av turboen er en del, så monteres husene på etterpå. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest siggen Posted August 9, 2009 Posted August 9, 2009 da har jeg prøvd alt.den sitter som støpt.passer mellomstykket fra en org turbo på en t-34?har en t-34 som lekker olje mellom eksoshuset og mellomstykket.lekker såpass at det drypper ned på manifoilen.og det ryker godt kan man si.er det noe pakkning mellom der eller er det bare presspasssning?og et annet spørsmål.når jeg ligger på motorbrems ned en bakke og stopper,så ryker det no infernalsk ut av potta.hva kommer det av?slitne stempler og ringer?
EvenAas Posted August 9, 2009 Posted August 9, 2009 (edited) og et annet spørsmål.når jeg ligger på motorbrems ned en bakke og stopper,så ryker det no infernalsk ut av potta.hva kommer det av?slitne stempler og ringer? Vil nok tro det er ventiltetningene dine.. Ta av slangen fra turbo til intercooler å se om det er olje der, isåfall turbo.Og ta en sylinderlekasje test for å sjekke stempelringer osv.. Edited August 9, 2009 by EvenAas Ford Escort Cosworth 93mod Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges
Guest siggen Posted August 11, 2009 Posted August 11, 2009 Vil nok tro det er ventiltetningene dine.. Ta av slangen fra turbo til intercooler å se om det er olje der, isåfall turbo.Og ta en sylinderlekasje test for å sjekke stempelringer osv.. noen som vet sånn ca hva det koster og få bytta de tettningene?
Asil Racing Posted August 11, 2009 Posted August 11, 2009 bruk propan og varm eksoshuset , eneste som funker
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now