Jump to content

turbo


Guest siggen

Recommended Posts

Guest siggen

hei.jeg skal "dele"turboen min.jeg har løsnet alle skruene til eksoshuset og tatt av huset på luftsiden.men jeg får ikke skrudd de skruene til eksoshuset helt ut.de butter i midtstykket.jeg får heller ikke vridd eksoshuset for og få skruene slik at jeg får de helt ut.noen som har noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

hei.jeg skal "dele"turboen min.jeg har løsnet alle skruene til eksoshuset og tatt av huset på luftsiden.men jeg får ikke skrudd de skruene til eksoshuset helt ut.de butter i midtstykket.jeg får heller ikke vridd eksoshuset for og få skruene slik at jeg får de helt ut.noen som har noen forslag?

 

de pleier og sitte, du må gji eksos huse noen kakk med hammeren så løsner d:)

Link to comment
Share on other sites

Guest siggen
de pleier og sitte, du må gji eksos huse noen kakk med hammeren så løsner d:)

 

 

da har jeg hamra og banka.sitter like fordømt fast.redd jeg skal slå i filler noe.fler forslag eller er det bre og dundre i vei på den

Link to comment
Share on other sites

Guest siggen
Kanskje prøve å dunke den litt sideveis? Sånn at den vrir seg rundt.

 

 

har prøvd det og.banka den alle veier.men man må ikke ta av aklingen og viftene inni først?

Link to comment
Share on other sites

Det du kan prøve å gjøre er å montere på igjen komphuset, og tilse at det sitter skikkelig godt fast.

Så bruker du varme på eksoshuset, litt innenfor flensen i forkant.

Og så tar du skaftet på en hammer eller noe annet i tre og trer inni utgangen av komphuset, og prøver å vri.

Dette skal normalt sett gjøre at den løsner.

 

Og nei, turbinhjul og aksling må ikke demonteres for å få av eksoshuset.

Akslingene og senterdelen av turboen er en del, så monteres husene på etterpå.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest siggen

da har jeg prøvd alt.den sitter som støpt.

passer mellomstykket fra en org turbo på en t-34?har en t-34 som lekker olje mellom eksoshuset og mellomstykket.lekker såpass at det drypper ned på manifoilen.og det ryker godt kan man si.er det noe pakkning mellom der eller er det bare presspasssning?

og et annet spørsmål.når jeg ligger på motorbrems ned en bakke og stopper,så ryker det no infernalsk ut av potta.hva kommer det av?slitne stempler og ringer?

Link to comment
Share on other sites

og et annet spørsmål.når jeg ligger på motorbrems ned en bakke og stopper,så ryker det no infernalsk ut av potta.hva kommer det av?slitne stempler og ringer?

 

Vil nok tro det er ventiltetningene dine..

 

Ta av slangen fra turbo til intercooler å se om det er olje der, isåfall turbo.

Og ta en sylinderlekasje test for å sjekke stempelringer osv..

Edited by EvenAas

Ford Escort Cosworth 93mod :)

Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges :)

Link to comment
Share on other sites

Guest siggen
Vil nok tro det er ventiltetningene dine..

 

Ta av slangen fra turbo til intercooler å se om det er olje der, isåfall turbo.

Og ta en sylinderlekasje test for å sjekke stempelringer osv..

 

 

 

noen som vet sånn ca hva det koster og få bytta de tettningene?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...