Jump to content

Øyvind's Mk3 Ford Mondeo


Øyvind

Recommended Posts

Meget pent når fanger er lakka helt ned :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

hvordan har du fått det rundt reflektorene Svart?

step by step please :D hehe

 

det er egentlig ***** kult med svart der i bakgrunn ;)

Link to comment
Share on other sites

hvordan har du fått det rundt reflektorene Svart?

step by step please :D hehe

 

det er egentlig ***** kult med svart der i bakgrunn ;)

 

Stilig Mondeo! B)

 

 

Han har nok bakt lyktene sine, og fjernet krommen inni der, eller så har han lakket svart over krommen :)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

rå bra dettan øyvind tøft me angel eyes

 

 

her er linken brino90 te hvordan du skal lakke kromme insatsen bake lykte

 

men du treng ikke og ha dei i bakovnen, det e bare og bruke en hard spisekniv og brekke til begynn forsiktig og brekk og brekk til den løsner

 

så kan du renske vekk den gamle guffen og legge ny for eks: sigaflex

Link to comment
Share on other sites

Takker. Det er mykje enklare å bruke steikeovnen. 85 grader i ca 15 minutt. Eg har kun spraya svart matt rett på krommen. Så tok eg ein ny runde i steikeovnen på 85 grader og fekk limen til å hefte skikkelig igjen. Har ingen problemer med kondens i lyktene ved å gjere det på denne måten.

 

Tok nokre nye bilder

 

_MG_2501web.jpg

 

_MG_2487web.jpg

 

_MG_2481web.jpg

 

_MG_2533web.jpg

 

Har montert krystallklare sideblinkere no. Og litt meir småplukk er i posten frå England.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fin mondeo det der! :D

 

har bare mondeo MK1^^

vurderer å kjøpe MK3;)

far min hadde mk3 før han kjøpte mk4 den var fin og veldig god å kjøre ;)

Link to comment
Share on other sites

Takk. Første bilen min var ein Ford Mondeo 1,8 CLX 1994 modell. Den hadde eg i 5 år, så kjøpte eg ein 2002 modell Mondeo 1,8L 110 hk. Den mest tragiske motoren eg nokon gong har hatt. Bilen blei bytta inn i denne her 6 månader seinare og denne har eg hatt i rundt 3 år no. Blir det Mondeo neste gang eg bytter blir det enten ST220 eller 2,2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

oi oi, da blir det nok enda mer saker vettu : D

er ikke 2,2 TDCI titanium X mk4?

hvertfall, burde skaffe den da, veldig god å kjøre, åsså stiilig bil : )

Link to comment
Share on other sites

Takker. Det er mykje enklare å bruke steikeovnen. 85 grader i ca 15 minutt. Eg har kun spraya svart matt rett på krommen. Så tok eg ein ny runde i steikeovnen på 85 grader og fekk limen til å hefte skikkelig igjen. Har ingen problemer med kondens i lyktene ved å gjere det på denne måten.

 

 

 

men har heller ikke problemer med fukt og slikt i lyktene ved og legga ny sigflex

Link to comment
Share on other sites

Guest ohc2turbo

Meget pen bil!! Du har ikke vurdert å ta av listene på dørene? Bare ett tips, synes bilen blir enda stiligere da:)

Link to comment
Share on other sites

Takker. Trur nok at dei listene skal få vere på bilen. Greit å ha dei der viss ein eller annan hjernedau idiot smeller døra si borti min bil

Fekk øyelokk i posten idag. Får sjå om det blir lakk og montering av dei iår eller til neste år.

Edited by Øyvind
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest TDCI 2.2

Nice, tror jeg også må bake lyktene mine :D

 

Husker igjen pottene på bilen

Lå bak deg opp trengereidbakken på sotra for en stund siden, "i en svart mk3 hvis du husker det" :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mk3 2,2 tdcien går enormt bra. Når jeg hadde Fiesta STen min, hadde jeg problemer med å kjøre i fra en sånn en bil. Er vel 155hk det er i disse bilene. Mk4 2,2en går utrolig bra, der er det vel ca 20hk mer..

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

Mk3 2,2 tdcien går enormt bra. Når jeg hadde Fiesta STen min, hadde jeg problemer med å kjøre i fra en sånn en bil. Er vel 155hk det er i disse bilene. Mk4 2,2en går utrolig bra, der er det vel ca 20hk mer..

 

(Når jeg hadde Fiesta STen min, hadde jeg problemer med å kjøre i fra en sånn en bil.)

 

hmm det var vel meg du slet og kjøre forbi da!hehe huske at der komm ein som ville prøve seg og komma forbi men så an ikke mer igjen når eg ga gass, men det er noen år sian og det va vell isje så mangen som hadde den utsende du hadde. men eg trodde der a mer gamp i den st`en

Link to comment
Share on other sites

Øyvind.. Du har ikke sett igjen gamle min vel? en sølv 04mod med mondeo rs styling og 19" felger? Er solgt til en på Fjell.. Møtte den på vei fra bergen sentrum til sotra en dag forrige uke.. Hadde vært moro å visst hvilken stand den var i nå..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...