Jump to content

86' 2.8i


Dufman

Recommended Posts

Rust, (som sagt, spesielt rammevanger bak, og innsiden av ytterste kanalen, ikke lett å se bestandig) fillefeil på motor kan det være mye av, best å få se den fra kaldstart, mange varmer opp bilen før det kommer folk så den skal starte lett, oljeforbruk, toppakninger, synkroniseringer i girkasse, ulyder i bakaksel, best å ta en litt hard prøvetur. ABS bremsene skal visst riste litt hvis de funker , og bremse rett fram.

Edited by Zykotec

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det var litt rust ja, men stortsett ikke noe farlig, bare begynt å bli litt brunt.

Clutchpedalen var hard/seig men lett å bruke likevel. Vet ikke hvordan det skal være jeg, har bare en nyere 2liter selv.

Det var en ulyd i bilen, som med tanke på plasseringa hørtes ut som mellomakselen ellerno. Selv om det ikke helt hørtes ut som en mellomaksel-lyd.

Tror ikke det var girkassa, for både den og clutch'n var veldig bra.

Kan evt. være så enkelt som eksosen som slo oppi, men det var bare da jeg hadde gasspedalen inne det skjedde.

(mellomaksel subber i eksos?)

 

Jeg mistenker at motoren ikke var helt i hundre, men har aldri vært borti en 6'r før.

Det var kappa fjærer, og 4" eksos fra katalysator'n og bakover.

Den skal visstnok være nylig eu-godkjent, men jeg skjønner ikke hvordan den skulle gå gjennom en eu-kontroll, og heller ikke hvorfor den skulle vært godkjent nylig når det er en 86'.

I annonsen står den som en 88', men jeg sjekka nummerskiltet på jobben og der stod det 86'.

Speedometeret er byttet før denne eieren kjøpte bilen, så ingen vet hvor langt den har gått.

Generelt litt skeptisk, men nå skal jeg jo kjøpe bil for å pusse opp.

Men det er jo greit om noe er i orden da.

Må bytte venstre hjulbue bak, det er vel eneste sveisinga som må til også.

Skal tilbake igjen og se på den ikveld.

Edited by Dufman
Link to comment
Share on other sites

bare å prute, høres merkelig ut at den skal være godkjent i det hele tatt med 4toms anlegg og kappa fjærer.Det er bestandig mer rust enn det ser ut som ;) Men om det er EFI motor er den ganske spesiell, så bilen er sikkert verdt litt i deler om det skulle være så ille. Clutchen er gjerne tyngre på v6 (med type 9 hvertfall) enn på toliter. Vanskelig å si hva den lyden er uten bedre beskrivelse, var det dunking skraping eller hvining? Synkroniseringa merker du mest om er gåen når du girer ned fra 3. til andre f.eks, eller ved giring på høyt turtall.(som vel forsåvidt er måten man ødelegger synkinga på etterhvert :P) Lurt å sjekke opp nummerskiltet me BT når det gjelder utestående kontroller og årsavgifter etc.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

bare å prute, høres merkelig ut at den skal være godkjent i det hele tatt med 4toms anlegg og kappa fjærer.Det er bestandig mer rust enn det ser ut som ;) Men om det er EFI motor er den ganske spesiell, så bilen er sikkert verdt litt i deler om det skulle være så ille. Clutchen er gjerne tyngre på v6 (med type 9 hvertfall) enn på toliter. Vanskelig å si hva den lyden er uten bedre beskrivelse, var det dunking skraping eller hvining? Synkroniseringa merker du mest om er gåen når du girer ned fra 3. til andre f.eks, eller ved giring på høyt turtall.(som vel forsåvidt er måten man ødelegger synkinga på etterhvert :P) Lurt å sjekke opp nummerskiltet me BT når det gjelder utestående kontroller og årsavgifter etc.

 

De kjenner vel en som tar eu-kontroll da vel, med mindre de kappa fjærene og bygde om eksosen etter den ble godkjent.

Om jeg skulle gjette på lyden så vil jeg si det var konflikt mellom eksos og mellomaksel. Har ingen annen måte å forklare lyden på.

Men det er ett fett, bilen ble bytta i en escort cab før jeg rakk tilbake.

 

Så da bærer det videre til neste.

Den har gått 330 000, så det blir litt overhaling i vente om jeg skulle ende opp med den.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...