Jump to content

2.3 v6 med turbo?


RSwadel

Recommended Posts

Noen som har erfaring med å kaste i (1 til 2) turbo/er i 2.3 v6 gasser motoren? Jeg har ennå ikke sett andre som har gjort det. Hva må jeg eventuelt tenke på av svakheter i denne motoren? eller bør jeg heller gå til anskaffelse av en 2,8/2,9 for et slikt proskjekt?

- 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det fantes faktisk en gang i tia et turbokit til denne motoren ;)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det fantes faktisk en gang i tia et turbokit til denne motoren ;)

Ja MAY turbo kit eller hva det hette, har sett noen bilder om dette, men det burde jo ikke være noe problem, få tak i en trykk forgasser så burde d funke fint d ;)

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

gamle rs kitt til M-taunus var på 180hk.

 

kan få laget et bedre type kit idag med mere riktig turbo som er med fra lavere turtall. var kun singel turbo med eksos fra begge sider på dette kittet.

 

trykkbok til std forgasser. o.38bar sitter det en trykkventil i trykkboksen. har hatt 2 slike kit. men av nyere dato.til granada.

 

men motoren tåler litt trykk ja.

 

jeg har enda en kopi manifold fra turbomay. strøken. og ser helt lik ut.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar så langt.

 

BR Racing V6: Har du noen bilder/nærmere forklaring, på hvordan denne trykkboksen ser ut/fungerer?

 

Noe som må byttes - bensinpume? hjerne? kam? annet?

 

Med enkel turbo, må jeg da overføre eksosen fra den ene siden over til den andre, eller kan eksosen bare slippe ut? (blir vell mindre trykk?) blir det for voldsomt med to turboer?

 

 

EDIT: Hvordan blir det med godkjenning av ettermontert turbo på disse motorene?(umulig?) bytte bremser?

 

Som sagt takker for svar enn så lenge:)

Edited by Nosboy

- 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Ingen?

 

Er det mye jobb å bygge om til innsprøytning? noen bil det eventuelt kan tas fra?

2.8 motoren er jo heilt lik, så da burde jo innsprøytningen ifra den funke ;) fordgutten har faktisk dette tilsalgs

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...