Jump to content

Recommended Posts

Guest kenneth birkeland
Posted

25-30mm2 tipper eg er nok.

Posted

De jeg har snakket med som har prøvd med 30-35mm2 har ment at dette har vært for lite, og har gått for større kabel i ettertid.

Fare for at isolasjonen på kabelen blir hard pga varme, at selve kabelen blir for varm.

Så jeg har fått tak i 50mm2 kabel som jeg skal bruke. Dette SKAL vertfall være nok :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted

Låner tråden litt.. har tenkt til å gjøre dette i sierran selv nå. har en 50mm2 kabel liggende klar bak.

det må vel brukes sikring på tur bak, kan denne brukes eller blir den for stor? men sku vel helst ha vært automatsikring.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...m436&vn=736

Og så må vel batteriet stå i egen kasse i bagasjerommet.. tips?

dette kan vel kanskje hjelpe både meg og trådstarter.

Posted

bruker kun 25mm2 på sierran å det går helt fint det . ingen problem med spennings fall her iallefall.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

~Henry Ford

Posted

Største problemene får man ved å dra bilen lenge på starteren og slike ting.

Da blir det fort varmgang dessverre.. Vet ikke om du har hatt noen problemer med det?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted (edited)

50 mm2 kabel direkte fra + terminal på starteren til batteri i bagasjerom, lagt inne i bilen. Ingen sikringer på denne kabelen er nødvendig lagt opp slik.

Batteriet kan festes ved å skru fast et bånd til gulvet i bagasjerom, som man låser rundt ei batterikasse i plast fra f.eks Biltema. Er en grei løsning som er EU godkjent.

Men en litt stiligere løsning er jo å sveise inn ei plate som batteriet står på i motorrommet fra en eldre bil, og låse batteriet på denne plata i bagasjerommet med skru-braketter tilsvarende originalt.

Åsså hurtigklemmer til polene med plastdeksler over, så blir det snasent montert.

bilde3-6.jpg

Ellers er ikke batteriet flyttet bak på grunn av bedre vektfordeling ;) Men av nødvendighet fordi det ikke er plass i motorrommet..

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.