brakka Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Da jeg som mange andre er helgepappa skulle jeg i kveld kjøre jentungen hjem til mamma. Jeg bor på Nannestad og mora bor på Geithus. Klokka 18.00 utspiller denne samtalen seg i Mondeoen. PappaJaKan vi ikke kjøre humpeveien i dagDet tar jo lengre tidJa men det er jo som å kjøre karusellok. Humpeveien er R23 mellom Maura og Roa. Den andre veien er R35. Så kjører vi ivei. Vi kommer inn i rundkjøringa på Maura og snart kommer vi inn i svingene oppover lia. I en fart som ikke engang vil gi deg bot får man virkelig kjørt bil. Presse bilen i svingene, merker kompresjoner og lettere hjulløft over kuler. Pappa koser seg og blir til tider litt varm i panna, jenta ved siden av sier "ooh" og "ihh" og strekker armene i været. Alt dette uten at man gjør noe ulovlig og direkte farlig. ( å kjøre bil er en risk) Når man så kommer inn igjen på R35 så gleder man seg allerede til neste tur på "humpeveien". Så jeg sier til alle dere her på forumet. Prøv R23 mellom Maura og Roa. Det er moro hver meter. Har dere en godvei dere liker så kom med det her jeg velger meg april
2.8i TIC Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Høres artig ut. Samme tingen gjelder på en vei i vest-telemark, RV38 mellom Vrådal og Krossli.. Nylagt asfalt og skarpe svinger og noen kuler.. Der kan man ha det skikkelig moro samt teknisk om man vi...Er en litt krevende vei hvis man er bestemt på å ligge ikke under 80 overalt..
Ruudsengen Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Kjørte gamle veien fra maura til roa i sommer. Artig over "hellern". spes på vintern.
Recommended Posts