Jump to content

MK2 diesel treg å starte


KooPa

Recommended Posts

Jeg har en MK2 1.8TD som er treg å starte på kald motor. Er bare da den er treg.

Hender den også stopper med en gang den starter.

 

Kan det være dysene som må byttes/renses? Eller kan det være glødepluggene som ikke fungerer godt nok, men at lampen slukker alikevel?

Hvis det er dyser eller gøldeplugger, er motoren kresen på dette, eller kan jeg bare kjøpe noe billig på eBay?

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

Glødelampa lyser selv om pluggene er dårlige. Og dette er jo absolutt tiden for å finne akkurat denne feilen.

Bytt pluggene dine, så er nok feilen borte.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det hjalp nok ikke å bytte glødepluggene.

Har funnet ut at hvis jeg holder gasspedalen halvveis inne mens jeg starter, starter den lettere. Dette er vel ikke så bra for katalysator?

Har visst glemt å nevne at hvis jeg begynner å kjøre når bilen akkurat er startet (kald) så går den dårlig, tror ikke turboen slår inn.

Kan det være kaldstarts-opplegget?

Det går en gassvaier fra dieselpumpa og til "noe greier" under batteriet, regner med at dette er Cold Advance Solenoid som jeg har funnet litt info om... Ser ut som det kan bli dyrt å reparere/bytte.

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

Turboen virker fint når bilen har gått noen minutter.

 

Har lagt inn masse penger på å bytte registerreim, vannpumpe og glødeplugger nå, så håper jeg kan få orden på den motoren som står i.

 

Hvor mye skal du ha for motoren/bilen og hva er galt med bilen?

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...