Guest bZerk Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Noen som vet oljeskift intervallet på automatkassen på en 95 Mondeo?
xr4ti Posted October 10, 2009 Posted October 10, 2009 Litt avhenig av oljekvalietet og bruk det da!Det viktigste er vel å sjekke kvaliteten på den oljen som er på kassa. Den skal forsatt være rød/dyprød og ikke lukte "brent".Jeg har alltid byttet hvert 2 år på mine og da ca 25-30000 km.Husk at du kun får byttet ca 4 liter av tot 7 liter på CD4Ekassa! Skal du bytte alt så må bruke en spesiell prossedyre via kjølerørene eller til en spesialist på auto.kasser.
grcossie Posted October 15, 2009 Posted October 15, 2009 Litt avhenig av oljekvalietet og bruk det da!Det viktigste er vel å sjekke kvaliteten på den oljen som er på kassa. Den skal forsatt være rød/dyprød og ikke lukte "brent".Jeg har alltid byttet hvert 2 år på mine og da ca 25-30000 km.Husk at du kun får byttet ca 4 liter av tot 7 liter på CD4Ekassa! Skal du bytte alt så må bruke en spesiell prossedyre via kjølerørene eller til en spesialist på auto.kasser. Er enkelt det, bare å ta av ene røret til kjøleren, og starte opp, slik at kassa pumper ut olja selv, samtidig som man fyller på. Slik gjør vi på alle automatkasser. Du ser på olja som kommer ut, når den er rein
Recommended Posts