Jump to content

HJELP ! Registerreima hoppa, 2l ohc, motor går


e21baur

Recommended Posts

Var ute med min grønne ford transit mk2 1984, da bilen plutslig gikk meget dårlig og det hørtes og føltes som den gikk på 3 sylindre.

Motor ble stoppet på en parkeringplass, Jeg måtte ha gassen i bunn og skinne den på starteren. Tomgangen er død, Motor fusker som en gammel harley.

Register reimen har mest sannsynlig hoppet en tann bakover for den "gjorde" nesten en gang før, For da jeg kubbet motoren stod reimo på toppen av tennene på kam hjulet.

 

Motoren går enda, Fin røyk, ingen vann i olje.

Men bunndraget er vekke. men turtalls villig ***** alikavel.

 

Tåler disse gamle ohc motorene sånt??

Hadde dette vært en nyere motor hadde den vært knust !!!

Kan jeg bare skifte register reim og strammehjul sjøl og stille den inn igjen ??

Såvidt jeg kom meg hjem i dag.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge motor er orginal tåler den det ja. Er det en 1,6(som du ikke har), eller du har kvasskam, eller planet den, så er det større sjangse for havari.

Kontroller reimhjulene samtidig. Vist ikke strammehjulet har vært for slakt er det en viss sjangse for at de begyner å bli slitt,og tennene er runde. Noe som fort kan ta med seg noen tenner på reg. reim neste gang uhellet er ute.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...