Jump to content

Mondeo MK3 - mye eksos når det er kaldt ute


aarnes

Recommended Posts

Har lagt merke til at bilen ryker veldig fra eksosen når det er kjølig ute.

litt slitsomt, iom at det ryker INN i bilen pga utslippet UNDER bilen når jeg har døra oppe og det er 4 grader eller mindre ute.

 

Bilen går akkurat som den skal, ingen nøkking eller noe tull.

 

Noen som har en ide om hva det kan være?

Det ryker ikke svart, bare mye eksos. innemellom røyklekker den rundt hele bilen.

 

2.0TDDi

Edited by aarnes
Link to comment
Share on other sites

Er vel dieselvarmern som sliter når det er rundt null grader? eller bommer jeg helt?

 

Går dieselvarmeren konstant når bilen er i gang?

trodde den bare gikk når bilen var på kaldstart jeg..

 

er det noe å gjøre for å forbedre dette?

jeg kan umulig være den første som irriterer meg over dette

Link to comment
Share on other sites

Start bilen kald og la den gå i 20 min, eller til dieselvarmeren stopper av seg selv. Gjenta tre-fire ganger. Hjelper det ikke må dieselvarmeren taes opp og rengjøres samt få en ny glødeplugg. Mye småkjøring gjør at varmeren drukner i diesel

 

(Hvis du skal teste når det er varmere ute kortslutter du ledningen til utetempraturføleren bak grillen på høyre side nede. Når kjølevæsken når ca 60 grader stopper varmeren av seg selv)

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Start bilen kald og la den gå i 20 min, eller til dieselvarmeren stopper av seg selv. Gjenta tre-fire ganger. Hjelper det ikke må dieselvarmeren taes opp og rengjøres samt få en ny glødeplugg. Mye småkjøring gjør at varmeren drukner i diesel

 

(Hvis du skal teste når det er varmere ute kortslutter du ledningen til utetempraturføleren bak grillen på høyre side nede. Når kjølevæsken når ca 60 grader stopper varmeren av seg selv)

 

 

Takk for bra svar,

 

jeg kjører til og fra jobb hver dag, ca 1mil en vei..

 

hører jeg dieselvarmeren? eller ser jeg det på noe vis?

 

Lampa slukker etter 5 sekunder når jeg skal starte bilen (starter ikke før den har slukket)

Link to comment
Share on other sites

Når det ryker under døra går varmeren :) Hører også en suselyd og tikking fra varmerens dieselpumpe. Lampa er kun gløding og har ingenting med varmeren å gjøre

 

 

Åååååja, da går dieselvarmeren veldig ofte.

Men som nevnt, kun når jeg kjører kortere turer. feks kald motor, kjører til kjøpesenteret for å hente fruen etc, har kjørt 4-5 km, også står jeg på tomgang.

da blir det mye eksos.

 

Men du tror prosedyren du beskrev i forrige post vil løse problemet?

igjen, takk for utfyllende svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...