Jump to content

Rs Turbo Problem.


Guest xsiv

Recommended Posts

Vell ja, var no ute nå og kjørte, så gidde no på en liten smule, kom opp i 140 skulle slippe gassen og bremse.

 

så skjedde det noe utrolig rart noe, luften ble ikke dumpet igjenom ventilen, men igjenom en eller annen plass, jeg tenkte att det var slangene.

 

Jeg sjekket dem slangene jeg kom til osv, og der var det ingen hull, bare en liten stripe, men som sagt.

 

jeg startet opp igjen den startet og gikk fint, ingen ulyder fra turbo, så jeg gidde på litt bare får og se hvor trykket skulle stikke på ferie igjen.

 

men samme skjedde bare att bilen stoppet også, og jeg får ikke start igjen.

 

så nå står bilen min ute og fryser og jeg forstår ikke hva som er gale, noen som har hatt lignendes problem ?

 

for guds skyld, skriv hva du ennn kan tenke deg, jeg ladder foresten rundt 1 bar, har ikke hatt problemer med det tideligere, men da kan vell feilene være rundt det, men ja er i desperat nød fra noen med litt kunnskap som kanskje vet hva dette kan være..

 

 

 

Takk På Forhånd! :( :(

Link to comment
Share on other sites

akkurat hva jeg tenkte på. dumpen funket fint, bra med bevegelse osv. men så ruset jeg den litt da.. 3-4000 rpm, og jeg hørte den der luft lyden igjen, att laddetrykk blir sendt ut en annen plass, så kjente jeg bensin lukt.

 

jeg sniffet rundt litt her og der, og endte med att jeg tok av toppen til topplokket, og der luktet det bensin, så har en viss tro på att det er ventil tetningene som har fått nok pryl..

 

Eller kan det være noe annet ?

Link to comment
Share on other sites

enten ventiltetninger eller tetningene til dysene kanskje...

 

rundt alle teningene ved gummitetningene skal det ligge ei fjær og spenne gummitetningen rundt selve ventilkstammen...du kan jo se om du mangler ei sånn fjær eller noe...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Skal gjøre det imorgen når jeg er ferdig på jobb, regner nesten med det er ventil tetningene, bilen min kom ikke så lenge siden ifra verksted, og da sa dem att den hadde litt slitte ventil tetninger.. som førte til tungstart osv osv.

men men, jeg må vell få fikset regulatoren på turbo`en og få justert ned til en 0,6`ish ? eller hva ?

Link to comment
Share on other sites

vell, er artig over 1 bar, men stakkaren skal jo få leve. tenkte att jeg skal på en lang tur også med den, så kan ikke drive og ladde så høyt da.. fikk litt problemer med ladde trykket for en stund tilbake, eller problemet kommer og går faktisk..

att den ladder DEEEET som en turbo`en klarer. har ingen anelse hva som gjør det..

Link to comment
Share on other sites

Slik, da har jeg fått sjekket alt, topp pakning = død, tenkte på og kjøpe en dobbelt lags stål topp pakning (WRC) men finner ikke tak i sinte topp bolter :S

 

sim ringene og ventil tetningene ble så lei seg når topp pakningen gikk att dem også følgte etter den dype sorgen.

 

 

 

men fortsatt så vet jeg ikke hva som gjør att bilen min ladder så forpult ******, kan jeg bare putte på en slik IN car turbo regulator ? isåfall vist det, hvordan kobler jeg den til ?

 

 

(redd for og gjøre feil med mr snurre)

Link to comment
Share on other sites

men finner ikke tak i sinte topp bolter :S

ta med en topp-bolt til jernvare sjappe. og kjøp deg tilsvarene bolter i 12.9

koster deg ca. 200kr. under det oxo.. har nettopp kjøpt det selv, men til 2 l ohc.170,-kr kosta 10 stk bolter

Link to comment
Share on other sites

hmmm, det høres jo ikke ut som en umulig sak, skal heller se om jeg får tak i noe høy kvalitets saker, mann må jo være snill med forden mann eiger. en og rasskjøre den..

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

ja xsiv: kjøp det, åså kjøper du clutch på en sykkelforretning!

 

rsmuffe: strekkbolter ja ? och kreve ikke strekkbolter, ikke den eldre 2litern i allefall..

Link to comment
Share on other sites

ja xsiv: kjøp det, åså kjøper du clutch på en sykkelforretning!

 

rsmuffe: strekkbolter ja ? och kreve ikke strekkbolter, ikke den eldre 2litern i allefall..

12.9 bolter er kvalitets bolter og ikke strekk bolter. 12.9 boltene skal være samme som dem værsting boltene man får kjøpt på trimmings firmaer, men til en mye mindre pris.

 

det er ikke vits å drive å kjøpe ting dyrt pga. dem heter gr.a bolter osv. i stedenfor 12.9.

 

får sånne værsting slangeklemmer til luft rør for turbo motorer(f.eks)til femti lappen på Tess framfor trimmings firmaer som tar en del mer for samme varen.

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

okay..da har du min unnskyldning..kan du forklare dette litt nærmere ? 12.9? hva legger du i det tallet?

Link to comment
Share on other sites

Deler har blitt bestilt gr.a kit så og si, bolter og pakninger, så en ny orginal actuator.

og kam

 

så blir så bra nå, men ja, tenkte ej skulle heve panseret mitt litt også, hva bruker jeg som mellom legg for og feks få opp panseret hmmm 20 mm ?

Link to comment
Share on other sites

visst du ser i den plastikk posen på bilde så ser du panser hevere.. du kan lage slike selv i en dreibenk visst du har tilgang på en, visst ikke så kan du jo bare legge mellom skiver etter hvilken høyde du er ut etter..

 

 

ugyldig filformat til å bruke som som img tag så legger ut link til bilde

 

http://www.fmcn.no/gallery/album02/Resize_of_IMG_0037

Link to comment
Share on other sites

allright, da vet jeg det. skal sette en kompis av meg på oppdrag til og lage, har ingen mulighet for og komme meg til en dreiebenk :\

 

 

hadde jeg hatt masse penger så hadde jeg hatt aaaaaalt!

 

pluss Zetec :P

Link to comment
Share on other sites

allright, thank u :)

 

 

må begynne og klargjøre bilen mest mulig for rudskogen osv.. :rolleyes:

 

 

men vet ikke hva mer jeg skal gjøre med den :\

har lyst på 90spec lippe og vinge osv.. vil holde den liksom innen visse grenser med styling..

 

liker den slik som den er. men trenger liksom litt ekstra, ikke mye, men ja.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...