Jump to content

Kjølevifta lever sitt eget liv , tømmer batteriet


aarnes

Recommended Posts

Plutselig her omdagen begynte kjølevifta å leve sitt eget liv.

Den går konstant, selvom bilen er avslått. Fører jo til at batteriet blir tappet.

har forsøkt å koble av batteriet i en time og to, men den starter fortsatt så fort sikringa blir satt i.

 

Har tatt ut sikringa midlertidig, iom at jeg kjører korte turer uten noe kø, men hadde vært fint å funnet ut hva som må fikses.

 

Vil jo - som alle andre her inne - slippe å betale i dyre dommer for at Ford skal feilsøke..

 

Kan det være releet som har hengt seg opp?

Link to comment
Share on other sites

Plutselig her omdagen begynte kjølevifta å leve sitt eget liv.

Den går konstant, selvom bilen er avslått. Fører jo til at batteriet blir tappet.

har forsøkt å koble av batteriet i en time og to, men den starter fortsatt så fort sikringa blir satt i.

 

Har tatt ut sikringa midlertidig, iom at jeg kjører korte turer uten noe kø, men hadde vært fint å funnet ut hva som må fikses.

 

Vil jo - som alle andre her inne - slippe å betale i dyre dommer for at Ford skal feilsøke..

 

Kan det være releet som har hengt seg opp?

Kan kanskje være reléet som du sier, men vanntempføleren kan også lage trøbbel. den som sitter på toppen av termostathuset. prøv å napp ut den og se om det hjelper.

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Kan vanntempføleren forårsake dette selv når bilen er avslått?

 

Fresh| :

 

Denne termobryteren, hvordan ser den ut ? noen forklaring på hvor den sitter?

Kanskje du kan forklare iforhold til dette bildet:

radiatori.jpg

Edited by aarnes
Link to comment
Share on other sites

den brytern som styrer vifta sitter i termostathuset. er sikkert den fresh mener. men jeg tror heller det er relét som du sier. leste litt feil i førsteposten din.

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Vel jeg trodde et øyeblikk at cosworth radiatoren hadde samme føler funksjon som XR4'n min og da sitter det en termo bryter som vist på bildet.

 

Cosworth.png

 

 

 

 

 

 

Men kan godt hende at det er som escrot sier her, jeg husker ikke hva som satt på min cossi :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er releet.

Satte i sikringa igjen igår, og da fungerte alt helt normalt..

Plutselig så starta den å gå når jeg kom hjem og stoppa ikke med bilen.

slo på sikringsboksen og da stoppa den..

har forøvrig kjøpt to nye releer, så blir å bytte de bare jeg orker

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...