Guest kenneth birkeland Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Ha sikring som er 10% større enn det merke strøm på dynamo er mellom dynamo og + på starter.Så har du ein sikring max 20cm fra batteriet som er litt mindre enn det kabelen bak til batteriet er godkjent for.Da er du sikker. Ein 200 A sikring vil ikkje ha noken funksjon.Skal veldig masse til for at denne ryker. Vil begynne å brenne lenge før denne ryker (kan jo prøva å sveisa med 200 Ampere) (framme altså) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 Hvor mener dere strømmen til pluss kabelen til batteri skal tas i fra siden dere mener at den MÅ ha sikring?En slik kabel kobles ideelt til pluss terminalen på starter, og går direkte til batteri i bagasjerom. Ingen spesiell godkjenning er nødvendig ved å flytte batteriet bak. Men koblet slik det diskuteres her, så hadde det nok vært nødvendig.. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomsierra Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 tenkte å flytte batteriet fra motorrom og stappe det nedi bak.framme skal jeg ha en fordelerblokk, og en 200ah automatsikring, kabelen som skal gå bakover er 50mm2 dobbelisolert, denne vil og få en 200ah automatsikring rett ved batteriet. mitt spm da er da, må jeg ha sikring mellom + på batteri og forsterker? +kabelen til forsterker kommer ikke til å gå gjennom noe stål. det er alltid greit å ha en sikring uansett, så om det er plass til det så er vel det annbefalt å ha det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now