Jump to content

RS500 Motorsport


Tommen

Recommended Posts

OI! har du bilder?? er det asfalt heller grus-racer du har? :)

 

Blir asfalt spec, planlegger å kjøre historisk racing med den en gang i framtida....

 

Slik så den ut når jeg henta den- ikke mye å se på, men ett bra motorsportkarroseri som er "seamwelded" + div andre mods..

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...gevogn+på+gang

 

Nå har jeg strippet den helt, og planlegger å få den til oppretteren +lakk i løpet av våren....

 

Ser Ian hos Oakfields hvor jeg kjøpte min også har denne tilsalgs....

 

http://www.classicdriver.de/uk/find/4100_d...p;dealerid=1337

Edited by GTD40

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Blir asfalt spec, planlegger å kjøre historisk racing med den en gang i framtida....

 

Slik så den ut når jeg henta den- ikke mye å se på, men ett bra motorsportkarroseri som er "seamwelded" + div andre mods..

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...gevogn+på+gang

 

Nå har jeg strippet den helt, og planlegger å få den til oppretteren +lakk i løpet av våren....

 

Ser Ian hos Oakfields hvor jeg kjøpte min også har denne tilsalgs....

 

http://www.classicdriver.de/uk/find/4100_d...p;dealerid=1337

 

Dæken så morro :D

har du split felger til salgs kanskje? :whistling:

 

Angrer på at eg lakka vingebilen i orginal farge nesten eg nå.. Den raude der hadde vært midt i blinken for meg! meen, har ikkje råd.. :(

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Dæken så morro :D

har du split felger til salgs kanskje? :whistling:

 

Angrer på at eg lakka vingebilen i orginal farge nesten eg nå.. Den raude der hadde vært midt i blinken for meg! meen, har ikkje råd.. :(

 

Hehe....har akkurat solgt 9stk og har 14 igjen selv med sentermuttre.......4BBS, 4Speedline samt 6stk av noe franske skrudde greier jeg har glemt navnet på.....BBS'ene er like de på den røde bilen hos Oakfields.....Synes vingebiler skal ha org farge enten det er moonstone, hvit eller svart.....forrige vingebilen min var moonstone.....

Edited by GTD40

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Hehe....har akkurat solgt 9stk og har 14 igjen selv med sentermuttre.......4BBS, 4Speedline samt 6stk av noe franske skrudde greier jeg har glemt navnet på.....BBS'ene er like de på den røde bilen hos Oakfields.....Synes vingebiler skal ha org farge enten det er moonstone, hvit eller svart.....forrige vingebilen min var moonstone.....

 

Det er det værste.. hehe, skulle hatt slike BBS hjul på vingebilen min :D

Er vell egentlig enig, men fy å rått med motorsport stuk!

 

Noen som veit håssen bilen til Klypen såg ut når den var Racerbil?

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

texaco_tn.jpg

 

Veit du at det er ein av dem?

Har lest at klypen sin var ein av de siste, pga at den var bredda bak for ekstra store hjul??

Dem byna jo med 16" hjul heilt opp til 18" i 90-91?

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Veit du at det er ein av dem?

Har lest at klypen sin var ein av de siste, pga at den var bredda bak for ekstra store hjul??

Dem byna jo med 16" hjul heilt opp til 18" i 90-91?

 

beklager, veit ikke om det er en av dem. bare at det var en eggenberger.

Edited by Samatron
Link to comment
Share on other sites

detta sitter langt inne hos mange her inne...

 

Bilen til klypen har kun id,n til en 500 da claes bygde den på ett nytt tynn-plate karroseri.... med suge-motor.

Den var helt ferdig da den kom fra sverige...fra stig...

 

 

Noen som veit håssen bilen til Klypen såg ut når den var Racerbil?

Link to comment
Share on other sites

detta sitter langt inne hos mange her inne...

 

Bilen til klypen har kun id,n til en 500 da claes bygde den på ett nytt tynn-plate karroseri.... med suge-motor.

Den var helt ferdig da den kom fra sverige...fra stig...

 

 

Noen som veit håssen bilen til Klypen såg ut når den var Racerbil?

 

Hmm.. jammen er det ikkje luftjekker på bilen hans? da er den ikkje rigga for cross i utgangspunktet..

 

Ein annen ting er "RS500" som Tom Einar Aaserud hadde.. Eg har sett bilde av den når han tok den heim til norge, Å da var den hvit å grønn med vanlig cosworth styling.. veldig lik denne modellbilen:

DIDIERAURIOL88SIERRA2-1.jpg

Så den blei ombygd med rs500 plast og motor/gear etter at den kom til Norge..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

En RS500 gatebil er jo greit, de har chassis nr innenfor visse tall, høyre ratt og visse deler som er lett og gjenkjenne.

 

Spørsmålet mitt er da, hvordan definerer man en RS500 løpsbil? De har jo ikke de vanlige chassis nr, og plastikk har stort sett vært i fillebiter mange ganger og blitt erstattet. Motor/drivverk varierer jo også mye.

Link to comment
Share on other sites

detta sitter langt inne hos mange her inne...

 

Bilen til klypen har kun id,n til en 500 da claes bygde den på ett nytt tynn-plate karroseri.... med suge-motor.

Den var helt ferdig da den kom fra sverige...fra stig...

 

 

Noen som veit håssen bilen til Klypen såg ut når den var Racerbil?

 

har bilder av den når stig kjørte den, Samatron dæ må du hjølpe me mæ ass

 

En RS500 gatebil er jo greit, de har chassis nr innenfor visse tall, høyre ratt og visse deler som er lett og gjenkjenne.

 

Spørsmålet mitt er da, hvordan definerer man en RS500 løpsbil? De har jo ikke de vanlige chassis nr, og plastikk har stort sett vært i fillebiter mange ganger og blitt erstattet. Motor/drivverk varierer jo også mye.

 

Man kaller vel kansje bilen det den er klasset for i motorsport, og seff homologering for aktuell modell. Har gått en del Cortina GT med Lotus id, Mattis sin RS1600 er vel ein Mexico i utgangspunktet, første gang jeg såg den var det RS2000. Har eit Sierra skall med "vanlig" Cosworth vin, som ble erstattet av eit motorsport skall i 91 (trur eg det var) begge var klassa som RS500 i rallycross?

Link to comment
Share on other sites

En RS500 gatebil er jo greit, de har chassis nr innenfor visse tall, høyre ratt og visse deler som er lett og gjenkjenne.

 

Spørsmålet mitt er da, hvordan definerer man en RS500 løpsbil? De har jo ikke de vanlige chassis nr, og plastikk har stort sett vært i fillebiter mange ganger og blitt erstattet. Motor/drivverk varierer jo også mye.

 

Heilt enig.. men,

Eg meiner bestemt at ein ekte RS500 Evo skal ha luftjekker.. E dekkån ikkje enige da karer? :D

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kjøpte bilen min hos Oakfields som har kjempegreie på Cosworth løpsbiler fikk jeg beskjed om at det var veldig få orginale RS500 som ble benyttet i motorsport, det som derimot var veldig vanlig, og så og si standard var at 500 delene ble montert i ett tynnplate karroseri(Motorsport karroseri...)......dvs det finnes svært få "org" 500 løpsbiler....

 

Alle asfalt rigga vingevogner bør ha luftjekker... :D

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kjøpte bilen min hos Oakfields som har kjempegreie på Cosworth løpsbiler fikk jeg beskjed om at det var veldig få orginale RS500 som ble benyttet i motorsport, det som derimot var veldig vanlig, og så og si standard var at 500 delene ble montert i ett tynnplate karroseri(Motorsport karroseri...)......dvs det finnes svært få "org" 500 løpsbiler....

 

Alle asfalt rigga vingevogner bør ha luftjekker... :D

 

Hmm.. stemmer, Det må ha vært laga opp utrulig mye rs500 styling når ein tenker på hvor mange biler som har gått i racing!!

Nesten rart det er så dyrt å sjeldent :rolleyes:

 

Huff tenk hvor mange mosegrodde rs500 splittere/breddere som ligger rundt racerbanene i værden :o

 

Hadde vært morro å visst hva RS500 fangere, splittere og vinger kosta nytt på 80-90 tallet..

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært morro å visst hva RS500 fangere, splittere og vinger kosta nytt på 80-90 tallet..

hørde en gang at panseret på Sport Quattro kosta ca 100000kr. rett å slett, så folk ikke skulle kjøpe det å ha på sin ur eller coupe elle noe slikt:) kansje d var no slik med rs500 stylingen også..:)

Edited by Samatron
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...