Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vurderer å handle nye felger nå til våren, men er litt usikker på om jeg ska gå for 18" eller 19"

Går jeg for 19" er jeg redd d blir litt lite dekk å mulig att d tar i innersjermen?

Hvis ikke d er noe problem med 19" hva anser dere som den mest fornuftige dekk dim?

Kan jo nevne att bilen er ikke senka, å kommer mest sansyligvis til å holde seg slik.

Posted
Jeg får mine 20" felger ikveld for å si det sånn ;)

19" bør går veldig greit på usenka Mondeo.

Hvilke dim kommer har du på de?

Ikke urealistisk att jeg kan trø på med 225 45 19da?

Posted

225/35-19 har kun 0,88% større rulleomkrets i forhold til 195/65-15. Så det bør gå helt fint :)

Og 235/35-19 har 1,99% større.

Inntil 5% avvik av org. rulleomkrets er lov, og innpresset kan ikke avvike mer enn 7,5mm på hver side.

Så bør ikke være noen problem å finne 19" felger som går helt fint klar hjulbuer etc., og samtidig er lovlig :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted
Jeg får mine 20" felger ikveld for å si det sånn ;)

19" bør går veldig greit på usenka Mondeo.

Så just bilder av din bil med 20" kan ikke se att jeg skulle få noen problemer med 19"nå...

Posted

Det som blir spennende, og jeg står ovenfor samme dilemma selv, det er hvorvidt 19" blir pent eller ei når bilen ikke er senket. Store felger, med lav dekk profil gir ofte ett preg av att bilen står på stylter, om den ikke er lav.

Mulig det kun er meg som føler det slik. Har også sykt lyst på 19"

Håper du viser bilder av hvordan det blir.

Kan ikke dere andre som har mondeo legge ut bilder med info om dekk dim og eventuellt senk da. Så klarer vi lettere å bestemme oss

Posted
Ikke urealistisk att jeg kan trø på med 225 45 19da?

Det er ganske urealistisk jo, det blir alt for stort. 225/35-19 som de andre skriver passer mye bedre.

Posted
Det er ganske urealistisk jo, det blir alt for stort. 225/35-19 som de andre skriver passer mye bedre.

D va d jeg var redd for. men til de a dere som kjører på 35 profil.... hvor ille er d?

Hvis d er som å kjøre på felgen, så biter jeg heller i d sure eplet å går for 18"

Posted
Det som blir spennende, og jeg står ovenfor samme dilemma selv, det er hvorvidt 19" blir pent eller ei når bilen ikke er senket. Store felger, med lav dekk profil gir ofte ett preg av att bilen står på stylter, om den ikke er lav.

Mulig det kun er meg som føler det slik. Har også sykt lyst på 19"

Håper du viser bilder av hvordan det blir.

Kan ikke dere andre som har mondeo legge ut bilder med info om dekk dim og eventuellt senk da. Så klarer vi lettere å bestemme oss

Jeg ser den, blir d heilt forferdlig så må den vel ned noen millimeter.

Legger ut bilde når de er komme på bilen, men d er fremdeles endel snø her så d kan ta sin tid <_<

Posted

Jeg kjører på 225/35/19 på piggfrie vinterdekk

DSC00551.jpg

Eibach senkefjører. Husker ikke helt hvor mye det senker i farta.

Posted
Min bil er en 2006 mod stasjonsvogn, med nivåregulering, så jeg har ingen planer om å senke den. Så derfor er jeg veldig usikker. Om jeg ryker på med 19" og det ikke passer er det veldig kjedelig å behynne å mase med senk pga det.

Hvordan funker den nivåreguleringen? har d på min au, men venstre bak demperen er skiftet av forje eier til en uten regulering.

Posted
Hvordan funker den nivåreguleringen? har d på min au, men venstre bak demperen er skiftet av forje eier til en uten regulering.

Mulig jeg ter feil her nå, er hverken mekaniker eller spesielt bil kyndig. Men demperene pumper seg på en eller annen måte opp slik att bilen er like høy uansett hvor mye du belaster den. Derfor vil ike bilen bli lavere bak med senkefjører uten att du bytter dempere. Og kjøre med en med og en uten regulering hørtes forresten ganske skummelt ut. I teorien vil jo da bilen bli skakk.

Men hei, jeg er som sagt ikke bil kyndig. Kun en dum maskin "ingentingjør" :P

Jeg kjører på 225/35/19 på piggfrie vinterdekk

DSC00551.jpg

Eibach senkefjører. Husker ikke helt hvor mye det senker i farta.

Dette er en orginal ST220 sant? Ser i hvertfall slik ut på skjærmene dine. Den er jo senket 30mm org også. så i teorien er vel din 60mm lavere enn min og Kenneth Johansen sin

Posted

Er ST styling, er en 2,2 tdci titanium.

Men lurer på om det er org senk på den, mener de blir levert med 30mm senk fra eibach. Men vet ikke desverre, jeg bare kjøpte den slik ;)

Posted

Mulig jeg ter feil her nå, er hverken mekaniker eller spesielt bil kyndig. Men demperene pumper seg på en eller annen måte opp slik att bilen er like høy uansett hvor mye du belaster den. Derfor vil ike bilen bli lavere bak med senkefjører uten att du bytter dempere. Og kjøre med en med og en uten regulering hørtes forresten ganske skummelt ut. I teorien vil jo da bilen bli skakk.

Merka ikke noe til d når vi kjørte til hovden.

Prøvde å se om jeg kunne se noe, men var jevn bak, men fra siden så var den noe baktung kan du si.

Men kommer til å skifte den demperen uansett, ska ha d likt på beggesidene ^_^

Posted
Om demperen er riktig for bilen (den uten nivåregulering) så vil bilen være like høy på begge sider så lenge vekten er normal. Men jeg vil tro den blir skakk om du laster opp bilen, for da vil den ene demperen normalisere høyden, mens den andre vil komprimere seg.

Bare en teori. Uten hold i noe praktisk

Når vi kjørte til hovden så va d sånn grovtreint 600kg i personer å bagasje på bak akselen, å den ble ikke skakk, men ble som sagt noe baktung :)