Jump to content

Turbomanifoild og grenrør


Recommended Posts

Guest pzycho
Posted

høres ihvertfall ikke dumt ut.. tror jeg skal prøve meg litt frem jeg..

Posted

ja det må du gjøre :D er litt surt å blåse topp pakkning da :( se på forskjellige manifoilder og mål med micrometer osv og finn ut eksakte passninger, på den måten blir du klok :D håper det hjalp deg litt, for det er ikke uten grun at enkelte manifoilder koster rundt 7000kr

Guest pzycho
Posted

hehe jepp :) lærer noe nytt hele tiden.. :) hvis noen har mere å meddele så må de bare det.. alt hjelper på...

 

sugen på å klare å lage noen, bra, men også rimeligere i pris enn diverse andre :rolleyes:

Guest Lille rudi
Posted

Eg har sittet x antall timer forann pc siste 2 årene å lesr på mange forum. Noen sier at røra må ver like lange, men kvifor kommer noen biler ut med forsjelige lengder på røra da? ikke vett eg.

 

 

pzycho: he du tenkt å lage dei i svart stål?

Guest Lille rudi
Posted

tnBilde_018.jpg

 

 

 

 

 

Ta fks denne manoføylen, den har jo ikke rør!

 

 

 

Eg tenkte eg sko spikre sammen ein slik å sjå om den kan fungere.

Guest pzycho
Posted

jeg har sett det bildet.. tenkte på noe lignende.. lager det med konstruksjonsstål ..

Posted

jeg beskjer hvordan dei kan ha det.. les litt lengre oppe. lengre rør= mindre diameter, kortere rør= mindre diameter på den måten klarer du å lage like mangen ccm2 i alle røra. selv om lengden er ulike

  • 2 weeks later...
Guest Lille rudi
Posted

Ja er de noe framgang på dette?

Guest pzycho
Posted

isje heilt :P drive å rette ud nogen bunkar på Van'en nå om dagane så..:P prøva å få lakk på an før vårsleppe 1 mai :)

Posted

bokkilden.no har en ultimat bok ang det med bygging av manifolder og alt som har med turbo lading å stæsj. maximum boost heter den mener jeg å huske... og etter det jeg syns og huske er at røre på syl 1 og 4 må være like langt å 2 og 3 like langt, men det beste var visst nokk når alt var helt likt... ikke helt sikker, lenge sid`n jeg leste boka, men er jo egentli ganske logisk, 2 på topp å 2 på bunn, får vell gjevnt "eksostrykk" hele tiden...

Guest Lille rudi
Posted

Dritt nå i disel dyre, få gang på rst då

Guest pzycho
Posted

hehe.. dieseldyret skal bli bra den også :P Rst'en kommer den også engang :)

 

Fordpower.. har ikke blitt ferdig med det til ohc enda.. tviler på jeg gidder å lage til v6.. mye arbeid

Guest ducatio
Posted

Jeg har en hjemmesnekkra Manifold til min is-turbo. har problemmer med at stålet utvider seg og krymper mye. dette gjør at pakningene mellom manifold og turbo ikke er helt tett og eksospaknigen på 4er'n har det med å bli blåst ut. er drit lei av å løsne å prøve å fixe dette nå så er det ingen som veit av noen som lager manifolder i støypastål? hvordan er disse manifoldene du lager mot store varmeforskjeller?

Guest pzycho
Posted

vet jeg ikke før jeg er ferdig og har prøvd den

Guest Lille rudi
Posted

ducatio: du har sikker brukt ei mjukt stål.

 

 

Får vel kjupt oss krb eller noe?

  • 3 weeks later...
Guest kjell ove_88
Posted

snart ferdi å lage turbomanifoild og grenrør no?

Guest Lille rudi
Posted

Trur ikke de blir noe av dette eg :)

Guest pzycho
Posted

går tregt.. har laget ferdig 4stk turboflenser, og 1 flens mot toppen.. må få laget noen fler før jeg kan begynne å sveise sammen noe.. men legger dette på hylla litt, så tar vi opp denne tråden når ting begynner å skje..

 

MIDLERTIDIG UTSATT!!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...