Guest pzycho Posted April 7, 2005 Posted April 7, 2005 høres ihvertfall ikke dumt ut.. tror jeg skal prøve meg litt frem jeg..
Guest ipo Posted April 7, 2005 Posted April 7, 2005 ja det må du gjøre er litt surt å blåse topp pakkning da se på forskjellige manifoilder og mål med micrometer osv og finn ut eksakte passninger, på den måten blir du klok håper det hjalp deg litt, for det er ikke uten grun at enkelte manifoilder koster rundt 7000kr
Guest pzycho Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 hehe jepp lærer noe nytt hele tiden.. hvis noen har mere å meddele så må de bare det.. alt hjelper på... sugen på å klare å lage noen, bra, men også rimeligere i pris enn diverse andre
Guest Lille rudi Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Eg har sittet x antall timer forann pc siste 2 årene å lesr på mange forum. Noen sier at røra må ver like lange, men kvifor kommer noen biler ut med forsjelige lengder på røra da? ikke vett eg. pzycho: he du tenkt å lage dei i svart stål?
Guest Lille rudi Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Ta fks denne manoføylen, den har jo ikke rør! Eg tenkte eg sko spikre sammen ein slik å sjå om den kan fungere.
Guest pzycho Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 jeg har sett det bildet.. tenkte på noe lignende.. lager det med konstruksjonsstål ..
Guest ipo Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 jeg beskjer hvordan dei kan ha det.. les litt lengre oppe. lengre rør= mindre diameter, kortere rør= mindre diameter på den måten klarer du å lage like mangen ccm2 i alle røra. selv om lengden er ulike
RHeskja Posted April 10, 2005 Posted April 10, 2005 Der va jo jaggu bilde av min manifold... funka bra den på isten min... er rustfrie deksler til den som skal ligge rundt
Guest pzycho Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 isje heilt drive å rette ud nogen bunkar på Van'en nå om dagane så.. prøva å få lakk på an før vårsleppe 1 mai
hår ball Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 bokkilden.no har en ultimat bok ang det med bygging av manifolder og alt som har med turbo lading å stæsj. maximum boost heter den mener jeg å huske... og etter det jeg syns og huske er at røre på syl 1 og 4 må være like langt å 2 og 3 like langt, men det beste var visst nokk når alt var helt likt... ikke helt sikker, lenge sid`n jeg leste boka, men er jo egentli ganske logisk, 2 på topp å 2 på bunn, får vell gjevnt "eksostrykk" hele tiden...
Guest Lille rudi Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 Dritt nå i disel dyre, få gang på rst då
Guest pzycho Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 hehe.. dieseldyret skal bli bra den også Rst'en kommer den også engang Fordpower.. har ikke blitt ferdig med det til ohc enda.. tviler på jeg gidder å lage til v6.. mye arbeid
Guest ducatio Posted April 22, 2005 Posted April 22, 2005 Jeg har en hjemmesnekkra Manifold til min is-turbo. har problemmer med at stålet utvider seg og krymper mye. dette gjør at pakningene mellom manifold og turbo ikke er helt tett og eksospaknigen på 4er'n har det med å bli blåst ut. er drit lei av å løsne å prøve å fixe dette nå så er det ingen som veit av noen som lager manifolder i støypastål? hvordan er disse manifoldene du lager mot store varmeforskjeller?
Guest pzycho Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 vet jeg ikke før jeg er ferdig og har prøvd den
Guest Lille rudi Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 ducatio: du har sikker brukt ei mjukt stål. Får vel kjupt oss krb eller noe?
Guest kjell ove_88 Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 snart ferdi å lage turbomanifoild og grenrør no?
Guest pzycho Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 går tregt.. har laget ferdig 4stk turboflenser, og 1 flens mot toppen.. må få laget noen fler før jeg kan begynne å sveise sammen noe.. men legger dette på hylla litt, så tar vi opp denne tråden når ting begynner å skje.. MIDLERTIDIG UTSATT!!
Recommended Posts