and Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 Ikke noe galt med regnestykkenewww.ranablad.no 3.3.2005 Dette er jo litt trist lesning, for dette var jo et anlegg verdig internasjonalstandard med 24timer løp under midnattsolen som en av framtidsvisjonene. Husker også at T.Hegnar på ett TVprogramm var kritisk til at staten brukte X antall kroner på en "gjeng" motorsyklister i 93? Ser ut som han fikk litt rett Og bladet BIL som på midten av 90tallet over flere sider kjørte norge på langs i en Healey 3000, og testet det som var av asfaltbaner, og ACR var den eneste store. STCC 2004 hvor bare 2.000 tilskuere betalte seg inn og baneeier tapte 600.000 kroner Det er nok litt kulturelt betinget. Jeg tror ikke dette ville skjedd i Tärnaby eller Oppdal, hvor en stor andel av samfunnet er knyttet til reiseliv. Da banen ble realisert, var Rana i en omstillingsfase. Vi visste lite om framtida, men vi hadde sterke forhåpninger om at Rana skulle bli mer reiselivsaggressiv. Det har man ikke blitt, mener han. Og slik presenteres Tärnaby. Se også kartet hentet fra http://www.tarnaby.se/vinter/ ... mitt i Lapplandsfjällen. 99 minuter från Stockholm, 4 timmar från Umeå och Östersund men bara en timme från Mo i Rana, Norge. Du tar dig hit med flyg, buss eller egen bil. Väljer du flyg så går det direktflyg från Arlanda under säsong. Tärnafjällen ligger utmed E12:an, mitt i fjällkedjan. Med bil tar du dig till Storuman och fortsätter 12 mil utmed Umeälven in i fjällvärlden. Här hittar du all slags skidåkning. Snowboard, slalom, längskidåkning, offpist och heliski. Här startar Kungsleden som går ända upp till Abisko. Eller kan det også ha med at "unødvendig"motorbruk er en fy-fy natteaktivitet i norge hvor ALLE hyler opp om en 600meter crosssløyfeskisse i huttiheita offentliggjøres. I sverige er jo motorsport kultur langt inn i folkesjelen. Luerer på hvordan det hadde sett ut om ACR var det hardcore sykkelmekka alle syklister måtte innom en gang i livet som det var planlagt for? Isteden ble det både og pluss litt av hver der det står, og det er jo litt synd for et 24Timer arrangement under midnattsola gjenstår forsatt... FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Hovedtreff Vålerbanen 6-7-juni 2025 (Del1). FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now