Jump to content

Hjelp! framfanger til mk2 sierra?


SNIFFER

Recommended Posts

Jeg har et problem. Jeg leter etter en noe "spesiell?" framfanger til mk2 sierra.. Etter mange ukers febrilsk leting og grått hår, har jeg kommet fram til å spørre istedenfor. (jeg håper noen kan hjelpe meg :rolleyes: )

 

Typen fanger jeg leter etter, er jeg ganske sikker på er en orginal ford del, da jeg mener å ha sett ford-stempel på denne. Det rare er at den er på en måte to-delt, dvs at du rett og slett bare dytter den på en standard mk2 fanger slik at fangeren kommer litt nærmere asfaltkanten (og blir blytung). Gjennom min utrettelige søken etter så mye som et tegn på at denne eksisterer har jeg kun funnet et bilde på passionford(som jeg selvfølgelig ikke finner igjen, må lete mer!) også har jeg hatt en slik selv, på en bil som møtte en noe ublid skjebne i fjor sommer.

 

Hvis noen kan si meg hvor jeg kan finne en slik, eller enda bedre selge meg en, ville jeg vært ufattelig takknemlig ^_^ . Har et bilde fra da fangeren (og bilen) fortsatt eksisterte, å skal laste opp dette så snart jeg finner ut hvordan.

 

Fangeren var laget av plast, og fylt med standard ford "fram-fanger skum" noe som styrker teorien om at den en gang var et orginalt ford produkt. Den skulle skyves inn i nedre luftinntak og såvidt jeg husker var den kun festet i skiltskruene (da den allerede hvilte på resten av konstruksjonen til den eksisterende fangeren).

 

Om noen i det heletatt vet hva jeg snakker om, ville dette være til stor hjelp!

 

Da har jeg endelig fått ordnet et bilde fra min gamle:

 

http://img88.imageshack.us/i/hjelp.jpg/

 

 

Å skulle du ikke ha sett, JEG FANT passionford linken også gitt :D .

 

 

http://passionford.com/forum/ford-sierra-s...-ohc-turbo.html

 

 

Har lyst til å prøve det samme med frontlyktene ^_^ , men i første omgang MÅ jeg bare finne ut hvor jeg kan få tak i en slik fanger! Den heter tilsynelatende RS-III

 

 

Mvh Frustrert bilbygger.

Edited by SNIFFER
Link to comment
Share on other sites

RS fanger? Sånn som Ford ragger på forumet her har på bilen sin.

 

Edit, evnt Wolf fanger.

Edited by LordSnick

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

RS fanger? Sånn som Ford ragger på forumet her har på bilen sin.

 

Edit, evnt Wolf fanger.

 

Ingen av delene er jeg redd for. skal laste opp et bilde i 1st posten nå, så det er bare å se dær (sett at jeg får det til da) :P

 

 

 

 

Ferdig.jpg

 

02022009002.jpg

 

Er nok ingen av de, men de kan nok være litt snarlike.. Har ordnet et par linker i 1st post nå, så du kan jo se der hvis du gidder.

 

Takk allikevel ^_^

Edited by SNIFFER
Link to comment
Share on other sites

den er to delt og fylt med "skum" fordi det er en org 93mod fanger med en "mk3" rs leppe evt 93 mod rs leppe om dere vil kalle det det..

 

takk, takk :lol: , noen som vet av en slik? evt plass å lete..? jeg er villig til å betale en velfornuftig pris for en slik en!

 

 

Står jo faktisk i tråden hvilken fanger det er da :P

 

Body:

 

-wheels RS 16" from Mondeo on tires 205/45R16

-front spoiler RS III

-overlay threshold RS

-rear spoiler RS (Zender)

 

Joda, det har jeg jo også sitert i tråden min =P men så kommer hovedproblemet; hvor i alle dager kan jeg få tak i en slik "leppe"?

Link to comment
Share on other sites

beklager offtopic men noen som vet om det er muli og få tak i slike frontlykter som bilen i den linken til passionford hadde?

dei var jæævlig gromme!

Ford Sierra 2.0i DOHC 1993 (vinterbil/bruksbil)-

Opel Omega 2.0i LS 1990 (prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

beklager offtopic men noen som vet om det er muli og få tak i slike frontlykter som bilen i den linken til passionford hadde?

dei var jæævlig gromme!

 

 

 

sitat fra passionford....

 

Have you any information on the headlights - I'm liking the "projector" style headlight in the standard Sierra unit

 

 

Yes I have I made myself The projectors is Bi-Xenon from VW Passat B6 and glass has been polished

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...