Jump to content

2wd sedan cosworth: Merkelig gange og kutter på topp..


fence

Recommended Posts

Jeg har en sedan 2wd med steg 3 oppsett som oppfører seg litt merkelig. Har lest litt rundt på forumet for å lese meg til nermere fornuft, men tengte jeg fikk lage min egen tråd.. Etter det jeg har lest er det mange som har mer enn middels med peiling på cosworth her.. :D

 

Det virker som det er to seperate problem, men er ikke helt sikker..

 

Det ene er at det kan virke som at bilen forandrer på tenningen, ikke mye så den fjusker. Det kommer og går, blir en vibrasjon i bilen iverfall. Kjennes ut som det er noe som holder igjen motoren.. For jeg merker det godt når den plutselig ikke har problemet. Da kjennes det på bilen at den er helt vanlig på vibrasjon, å drar som den skal.. Noen som vet hva dette kan vær?

 

Det andre problemet er at den rett og slett kutter når den bikker 1. bar.. Det skal stå en 3 bars sensor på bilen, for den har vært kjørt på 1,6 før.. Kan det vær at mapsensoren er ødelagt? Er det et kjent problem? :mellow:

 

Mulig at disse problemene har samma årsak.. :mellow:

Link to comment
Share on other sites

hadde prøvd ny map sensor og skiftet rotor, plugger.... ;);)

Pluggene er ikke gått mange km.(Ngk bcr8es) Rotor og fordelerlokk ser bra ut.. Har bytta til høgeffekt coil og.. :mellow: Men mapsensoren kan være klar. Vet ikke hvordan syptomer det blir av en ødelagt mappsensor jeg?

Link to comment
Share on other sites

Sjekket pluggåpning? Er du sikker på at det er 3 bar MAP? Kutter på 1 bar kan bety 2 bar MAP, 1 bar ladetrykk og 1 bar atmosfærisk trykk ;)

 

Ja, sjekket åpningen for ikke lenge siden, men sjekket den igjen i dag.. Hadde ikke forandet seg.. Har en åpning på 0.65 nå ivertfall.. Bra det?

 

Er ikke sikker på hvilken map som er på nå, har ikke tatt den av å sett på den.. forige eier sa det var en 3 bars men.. Aldri råd å vite egentlig da.. :huh: Men syns å huske at det ikke er så lett å se forskjell på en org, el 3 bars? Tengte jeg skulle prøve å låne meg en for å teste ivertfall..

Link to comment
Share on other sites

Mapsensoren min er lys grå.. ;) Har også rensa veivsensoren med el. cleaner..

 

Ser mer å mer ut som motorstyringa er helt idiot..

Nå har jeg testa anna chip, anna rotor, anna mapsensor, pluggene er helt fin.. Å bilen er like idiot..

 

Men hadde et problem her for ikke lenge siden med at hoved jordingen inn på motorstyringa svei seg når jeg skulle starte bilen.. (Fiksa da ny jording på motor) Det har jeg reparert nå da, men problemene var her før det skjedde og.. Så jeg skjønner ikke så mye lenger.. :mellow:

Det som kan vær er at forige eier svei den først da, og svei motorstyringa og..?! :wacko:

Edited by fence
Link to comment
Share on other sites

Da har nok jordingsbanen i hjernen fått seg en karamell! Har vært borti det samme selv. Enten må du prøve å fikse og lodde det, eller så må du bytte til en hjerne som er i orden :)

Edited by Bjørn_H

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

Da har nok jordingsbanen i hjernen fått seg en karamell! Har vært borti det samme selv. Enten må du prøve å fikse og lodde det, eller så må du bytte til en hjerne som er i orden :)

Har du vært borti det samma ja.. :mellow: Måtte bytte ut kabeln ca. 30cm innover i dashn, å stikkern i kontakta. Å lodde opp igjen stikkern som går i printplata jeg da.. Men er redd mere har tatt skade av det inni motorstyringa.. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Streifa meg en liten ide hva som kan vær grunn til at den kutter på topp..

 

Jeg har på en 4x4 aculator(Planer om å bytte den ja :) ).. Er det mulig at den er fucka å er grunn til kuttinga???

 

Har montert den rett og mener jeg.. Måtte forlenge stage litt for at den skulle passe da men.. Når jeg dro den innpå armen til eksosspjeldet dro jeg den max 1mm. (Har bløventil)

Link to comment
Share on other sites

jeg har en 4x4 hjerne til deg hvis din er ødelagt:)

Saker, da vet jeg det om jeg trenger en..:) Må få lånt meg en anna hjerne for å se om den er problemet først bare.. Skulle hatt en 2wd, men det er vet bare en liten omkobling som skal til for at det funker etter som jeg har forstått..:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jah, plages enda med at den kutter når den nermer seg 1 bar.. Nåla på lade lufta flyger i alle retninger når den kutter.. Dårlig drag er det og... :angry:

 

Nå har jeg altså:

 

-Sjekket pluggene, ser fin ut med o.65 åpning.(ngk)

 

-Byttet rotor, lokket er bra..

 

-Renset veivsensorn.

 

-Byttet til sterkere coil.

 

-Prøvd en anna chip.

 

-Prøvd en annen 2wd Motorstyring.

 

-Byttet bensinfilter.

 

-Prøvd en annen 3bar map.

 

 

Begynner å bli rådløs nå.. :unsure: Kan d vær sensoren i fordeler'n? Eller kansje TPS som ikke er god?

Link to comment
Share on other sites

Har du sjekka noe annet en elektrisk?

Hadde lignende syndrom på min motor, virka som at det var noe med tenninga, men fant tilslutt ut at bensinpumpa ikke leverte nok under trykk :)

Edited by Blown540

----------------------------------------------------------------------

1969 Ford Escort Gt - snart godkjent med Duratec motor

----------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

du får montere deg bensintrykks måler og se hva den ligger på når du gir på og om den stiger likt med turbotrykket.

kan være trykk regulatoren din som er gåen

Edited by xXx

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...