Jump to content

Lampe for motorfeil lyser


tommy19

Recommended Posts

Hei og takk for eventulle svar

 

Idag når jeg kjørte hjem fra jobb begynte plutselig lampen for motorfeil og lyse.. Leste i instruksjonsoken og fant ut at jeg må på verksted så det var kjedelig. Da kom jeg til å tenke på at her for en måned eller to siden når jeg hadde bilen hos Ford for å skifte termostat sa de at de hadde hørt en tikkelyd fra innsugsmaifolden og at den burde skiftes, siden det var en ganske kostbar reperasjon valgte jeg og utsette det litt. Tror dere det kan være denne som gir utslag på lampen? leste en skrekkhistorie noen sider bak her på forumet om en som måtte skifte hele motoren pga innsugsmaifolden men tror ikke mitt er så gale på min, ingen unormale lyder eller noe annet en vanlig.. Hva tror dere her inne det er som gjør at lyset lyser?

 

Mvh. Tommy

Link to comment
Share on other sites

Umulig å si. når motorlampa lyser betyr det at motoren ikke har det bra med seg selv.

Det billigste du kan gjøre er å dra på biltema, kjøpe en feilkodeleser til 700kr, lese de ut og sjekke selv .

kan være veldig mange alternativer ..

Link to comment
Share on other sites

Har bestilt time for testing og diagnose hos ford idag, skal inn på mandag. men idag sluttet den å lyse.. tror dere at problemet er vekke eller at det i det hele tatt har vært en feil? jeg synes dette virker rart altså.. men om jeg lever den inn til diagnose og lyset ikke lyser betyr vel det at det ikke er noen feilkoder å hente? eller blir det lagret på en måte? ble masse spørsmål nå men er litt nyskjerrig siden jeg vet at merkeforhandlere er noe dyrt..

Link to comment
Share on other sites

Har bestilt time for testing og diagnose hos ford idag, skal inn på mandag. men idag sluttet den å lyse.. tror dere at problemet er vekke eller at det i det hele tatt har vært en feil? jeg synes dette virker rart altså.. men om jeg lever den inn til diagnose og lyset ikke lyser betyr vel det at det ikke er noen feilkoder å hente? eller blir det lagret på en måte? ble masse spørsmål nå men er litt nyskjerrig siden jeg vet at merkeforhandlere er noe dyrt..

Feilkoden skal ligge lagret selv om motorlampen ikke lyser lenger. Koden forsvinner først når Ford fjerner dette etter diagnosetest.

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...