Jump to content

Lyst på 83-93 Ford Mustang


Guest HUGO

Recommended Posts

Drømmen er vel en 66 Mustang Fastback, men de er litt for kule til og brukes som hverdagsbil og litt for dyre for meg ;)

 

Har idet siste siklet på Mustanger fra 83-93. Til og begynne med så likte jeg de ikke noe særlig...kanskje mest fordi de skiller seg så kraftig ut fra de tidligere modellene, men som standalone liker jeg 83-93 modellene mer og mer.

 

Noen som eier eller har eid denne typen Mustang som vil fortelle litt om hvordan de er? Bra/dårlige erfaringer? Kjøreglede/kjøre egenskaper? Har for såvidt penga klare så spørsmålet er egentlig: Er det verdt og bruke penga på no sånt? :D Har lest at dem er sykt enkle og skru på...det liker jeg :)

 

1983 Ford Mustang GT 5.0 med targatak (orginal)

 

normal83gt.jpg

 

Har sansen for targataket...kanskje litt gammeldags, men jeg liker det.

 

1991 Ford Mustang GT 5.0 (orginal)

 

normal91gt.jpg

 

Denne syns ser veldig moderne ut og har etter min mening fet styling til og være fra fabrikk. Litt senking, litt fetere hjul, hvite blinkers + svart lakk = perfekt for meg :D

 

Siden folk er så glade i bilder her så slenger jeg med noen til ;):D

 

1988 GT

normal88gt.JPG

 

1992 GT (svart = FEEEEET! :D)

normal92gt.jpg

 

1989 innvendig

89int.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Guest Ottesen

Heisann.....

 

Jeg har en 82 Gt og har hatt det en stund ja, så du får bare skyte ivei med spørsmål :)

 

Kan svare på noe av det du skriver nå, lette å skru på er de ja, og deler er billig. Trimming er meget gunstig og siden bilen som oftes har manuell og veier ikke mye går den helt greit...Jeg kjører med ca 400 hk og 8"8 aksling med 3,73 utveksling, går pent det :D

 

bilen3.jpg

motor2.jpg

ottesen.jpg

 

Mvh Magnus Ottesen

Link to comment
Share on other sites

slett ikke verst mustang hvis den er i den standen som Ottesen her har sin. :) :)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Nice Mustang, Ottesen!!!

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Guest Ottesen

Takk takk gutter :) Jeg er rimelig fornøyd med den nå, men er litt ting som gjenstår da. Sånne idiotisk ting jeg ikke har rukket som å banke ut toppdeksler osv (vippearmene slår oppi)

 

Lista ser nå slik ut:

 

Motor:

 

308 Cid, (orginalt 302)( 5 liter ) Bore: 4,042 \ Stroke 3,000

Edelbrock Torker II Gasser 600 cfm (1405)

Edelbrock Torker II Innsug

Edelbrock Torker II kam (280/290)

Edelbrock Sure Seat Valve Spring Kits

Portet 289, 66 modell topper med 1,750 in\1,450 ex, 10,5-11 :1

0.040 overborr

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler (nylig vektjustert)

Orginal råder

Orginal Slipt veiv

Malloy HyFire 6-AL Ignition Box with Rev Limiter

Accel Super Stock Coil

Accel 8-8,8 mm pluggledinger

Flowmaster exhaust System

Headers av ukjent merke

Blokk er nylakkert og alle lager er byttet ut

Total balansering gjort nå

Ny clutch nå

Nye vippearmsbolter

Nye ventilfjører

Nye vippearmer

 

 

Interiør:

 

Garmin Etrex gps

Pistol-grip girhandtak

Sabelt bøttestol

Sabelt 4-punkt belte

 

Understell:

 

4-trin manuell kasse (Srod 3.07-1.72-1-0.70)

Nye foringer rundt omkring

225-50/15"

Coilovers av ukjent merke

8,8" bakaksel med sperre,nyoverhalt med 3,73 utveksling

Ekstra bjelker i dørene for å forsterke døra ved kræsj

Ekstra bjelker under for å forsterke chassi

 

Utvendig:

 

Totalt nedplukket og hellakkert i rød for 4-5 år siden (org sølv)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...