Jump to content

Doble 45 weber eller 40?


Guest Roland

Recommended Posts

Guest Roland

Hei, jeg lurte bare på om 2x weber 45 gassere blir for stort, om evt 2x 40 er bedre? på en Ford Sierra 2l 1987 mod (Bilcross bil).

Har høvla toppen, skiftet grenrør, bygd om fra is til vanlig gasser.

 

Takker for svar :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Doble 45 er akkurat passe ;) Dobbel 40 har omtrent samme max potensiale som et bra modifisert orginalinnsug med med dobbel 38 :P

Du bør dog ha en råere kam og litt bedre porter før det er noe vits å bruke 2 doble gassere.

Edited by Zykotec

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg lurte bare på om 2x weber 45 gassere blir for stort, om evt 2x 40 er bedre? på en Ford Sierra 2l 1987 mod (Bilcross bil).

Har høvla toppen, skiftet grenrør, bygd om fra is til vanlig gasser.

 

Takker for svar :rolleyes:

På det oppsettet det holder det lenge med 40 mm som vi gi best resultat. Husk TRAKTER!. Gjerne 100 - 110 mm lange.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Roland
På det oppsettet det holder det lenge med 40 mm som vi gi best resultat. Husk TRAKTER!. Gjerne 100 - 110 mm lange.

 

Ok, men jeg er ikke så veldig god på bil kan man si. Hvilken forskjell utgjør trakter? :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ok, men jeg er ikke så veldig god på bil kan man si. Hvilken forskjell utgjør trakter? :blush:

I korte trekk kan man si at trakter er forskjellen mellom suksess og fiasko.

Trakter er derfor ikke tilleggsutstyr, men helt nødvendig tilbehør.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I korte trekk kan man si at trakter er forskjellen mellom suksess og fiasko.

Trakter er derfor ikke tilleggsutstyr, men helt nødvendig tilbehør.

 

Veldig informativt innlegg. :P

 

For å forklare litt, en trakt er et lite rør man fester på innsugsiden av forgasseren. Uten å gå for mye inn i detaljer og for å gjøre det hele enkelt, korte trakter = hk ved høyt turtall, lange = Nm over hele registeret. Så om du skal ha lange eller korte kommer an på hva du skal bruke motoren til. I og med at du skriver bilcross, vil jeg anbefale så lange som mulig, tror det vil passe best til dine behov.

10 VW Golf GTD (solgt)

09 VW Passat

88 Mazda RX-7 FC3S

85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)

86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)

83 Opel Ascona (Brant opp)

83 Ford Transit (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...