Jump to content

7" diff på scorpio?


sormbroen

Recommended Posts

Noen som har vært borti at det sitter 7 tomms diff på 2wd scorpio???

 

Plukket av diffen på en 87mod 2L, som jeg skulle setta ei Eton sperre i. men da jeg skulle prøve montere kronhjulet på sperra så viste det seg at det var 7"...hmmm!

Noen som kan bekrefte at scorpio har levert modeller med 7" istedet for 7,5?

Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NM

Focus RS 215hk.

Sierra Cosworth 4wd 220hk.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har vært borti at det sitter 7 tomms diff på 2wd scorpio???

 

Plukket av diffen på en 87mod 2L, som jeg skulle setta ei Eton sperre i. men da jeg skulle prøve montere kronhjulet på sperra så viste det seg at det var 7"...hmmm!

Noen som kan bekrefte at scorpio har levert modeller med 7" istedet for 7,5?

 

Du har vel forsåvidt fått bekreftet dette selv.. ;) Ja, Scorpio kan godt ha 7" diff.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Har vert noen diskusjoner ang dette, og eg meiner fortsatt att er kun 2wd v6 som hadde 7,5diff, men skal ikkje sei det 100% sikkert. på min gamle 4x4 2,9 var det 7" og alle 4syl eg har sett var 7"(men eg har ikkje vert borti mange 4syl)

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Okay! da skjønner jeg litt mer! har bare alltid blitt fortalt og trodd at alle 2wd scorpio var 7.5"! men,men...

Så vis det er noen som har en 7.5" diff med 3.92 eller helst 4.27 utveksling, så er det bare å skrike ut :) helst oslo,akershus eller hedmark da

Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NM

Focus RS 215hk.

Sierra Cosworth 4wd 220hk.

Link to comment
Share on other sites

Guest blocker

kor måler man for og finne ut om det er 7 eller 7,5 er det hjulet som står på inn på diffen og kor står det ka utvekslingen er

Link to comment
Share on other sites

kor måler man for og finne ut om det er 7 eller 7,5 er det hjulet som står på inn på diffen og kor står det ka utvekslingen er

Utvekslinga står på en "alu lapp" som henger på øverste skruen på lokket,ellers så står det på kronhjulet!

7" diffen har gjennomgående bolt på toppen av diffen,og 7,5 er skrudd fra hver side.

 

Noen som har feks. mål på str. på lokket? kanskje lette å se forskjellen på det viset.

Edited by sormbroen

Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NM

Focus RS 215hk.

Sierra Cosworth 4wd 220hk.

Link to comment
Share on other sites

Guest blocker

viss det stemmer at 7,5 er skrudd fra ver side har en en 7,5 liggende utfor med 3,91 utveksling om eg ikke tar feil, sto en del ting på den alu greien

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...