Jump to content

Bruke original 6006E RDS med CD-veksler i MK3?


AyB92

Recommended Posts

Hei!

Har ikke mye peiling på bilstereo, tilkobling osv. Trenger derfor litt hjelp og rettledning til hvordan og hva som trengs for å få koblet til en 12" sub. Jeg synes de originale høytalerne spiller greit, men har lyst på litt mer bass.

Trenger egentlig tips og anbefalinger til hvilken sub (burde kunne slå litt, men også spille passe dypt), forsterker og da selvfølgelig hvordan dette kobles opp :)

Er denne spilleren. Evt. vanskelig eller nødvendig å bytte den?

divjuli011.jpg

Edited by AyB92

Ford Mondeo MK3 Trend - 1.8 Duratec, manuell - 2001

Ford Fiesta MK7 Titanium - 1.4 Duratec, automat - 2010

Link to comment
Share on other sites

Den spilleren har ikke linjeutgang, og da er det vel ikke brukbart å benytte den i flg stereofolk. Man kan få kjøpt en enhet som gjør om høytalersignalene, men det blir vel litt vanskelig all den tid du skal benytte de originale i tilegg.

Det er to huller på hver side i fronten, der setter man inn bøyler og drar spilleren ut. Så kjøper man en ramme som muligjør DIN spillere i åpningen. Plata får du hos bilstereosjapper og hos Ford for et par hundrelapper.

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Den spilleren har ikke linjeutgang, og da er det vel ikke brukbart å benytte den i flg stereofolk. Man kan få kjøpt en enhet som gjør om høytalersignalene, men det blir vel litt vanskelig all den tid du skal benytte de originale i tilegg.

Det er to huller på hver side i fronten, der setter man inn bøyler og drar spilleren ut. Så kjøper man en ramme som muligjør DIN spillere i åpningen. Plata får du hos bilstereosjapper og hos Ford for et par hundrelapper.

Det var litt synd :| Da får jeg heller få tak i 1-DIN ramme og skaffe MP3 spiller så jeg slipper alle CD'ene :P Vil spillerstyringen ved rattet være mulige å koble til en ny spiller?

Edited by AyB92

Ford Mondeo MK3 Trend - 1.8 Duratec, manuell - 2001

Ford Fiesta MK7 Titanium - 1.4 Duratec, automat - 2010

Link to comment
Share on other sites

Har funnet ut at flere i England har koblet rattkontrollene til andre spillere, men noen her som har en anelse om hvordan ?

Ford Mondeo MK3 Trend - 1.8 Duratec, manuell - 2001

Ford Fiesta MK7 Titanium - 1.4 Duratec, automat - 2010

Link to comment
Share on other sites

Takk :)

Men fant bare en ramme som kan passe til pre-facelift mondeo. Den ser litt spesiell ut sammenlignet med de andre rammene, men passer vel. DENNE

Ford Mondeo MK3 Trend - 1.8 Duratec, manuell - 2001

Ford Fiesta MK7 Titanium - 1.4 Duratec, automat - 2010

Link to comment
Share on other sites

Skaff deg en skikkelig konverter som du kobler de orginale utgangene fra cd-spiller inn på, og linjegang ut igjen fra den, men skal du bruke slik er det vikrig å kjøpe en skikkelig en, jeg kjøpte min for ca 1300,- og den funka veldig bra. Med blotte ører kunne man ikke høre forskjell ifra en cdspiller med org linjeutgang.

Det finner kabelkit til diverse cdspillere slik at du kan bruke rattkontrollen til cd.spiller. Bilradiospesialisten eller evt BRL skaffer deg denne.

 

-Jostein

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...