Jump to content

el problem


Bø-cosworth

Recommended Posts

Hei , har litt problem med å få stømm på min sierra cosworth , bilen har stått mye i ro så har måtte lade den for kver gang eg skal starte .

Har trengt mye strømm for å starte , så tenkte batteriet var dårlig .

kjøpte nytt batteri og den starta fint , kjørte 200 m ca og den var tomm for strømm igjenn .

Satte den på lading i mange timer utenat de hjalp noe ,den er heilt dau virker som om strømmen bare forsvinner igjenn .

noen som har peiling ?

Link to comment
Share on other sites

ikkje etter at eg skifta batteri , men har ikkje hatt noe problem med den før ..

skal vel motta strømm forde om ?

er ikkje nokk strømm til å få på cd spilleren eingang :S

Mottar jo ikke strøm hvis dynamoen ikke lader. Batteriet lager jo ikke strøm av seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Hei , har litt problem med å få stømm på min sierra cosworth , bilen har stått mye i ro så har måtte lade den for kver gang eg skal starte .

Har trengt mye strømm for å starte , så tenkte batteriet var dårlig .

kjøpte nytt batteri og den starta fint , kjørte 200 m ca og den var tomm for strømm igjenn .

Satte den på lading i mange timer utenat de hjalp noe ,den er heilt dau virker som om strømmen bare forsvinner igjenn .

noen som har peiling ?

 

 

kan være at pluggen til tennings låsen din er ødelagt. hadde samme prob på min sierra:S

Link to comment
Share on other sites

hvis du sjekker ledningene på batteriet på pluss sida. kan det hende de er ødelagt. er de tre-fire røde. ca 8-10mmq

Ford har satt inn såkalte "fusable links". ledninger som smelter ved overbelastning. blir også dårlig kontakt i de over tid etter hvert som kopperkvaliteten i ledningene synker pga alder. da vil de ikke llenger klare å kjøre igjennom nok strøm hele tiden. bare periodevis. bytt ut første 10-20cm av ledningene med en annen ledning og sikringer, så tenker jeg problemet forsvinner.

Edited by cossietbg

Sierra -91 cosworth 4x4

Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++

Link to comment
Share on other sites

ledningene ser grei ut og er ikkje noe gale med joringen , Men bytta over til det gammle batteriet igjenn og då starta den med litt hjelp .

lot den gå litt på tomgang og den starta fint igjenn etterpå . Målte batteriet og den lada bra og , men så kjørte eg ca 200 m og då var den heilt dau igjenn :angry:

nokken som har peiling ? eg har ikkje :P

Link to comment
Share on other sites

prøv med ekstra jording(kan bruke startkabel) fra pol til godt jordingspunkt på motor. eg hadde problem med ein sierra da var det hoved jording som var dårli. ledninger kan sjå fine ut, men kan kutte ved belastning.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...