Jump to content

Problemer med gir på sierra dohc


Ford_Sierra_Sedan

Recommended Posts

Hei!

 

Har en sierra dohc som jeg sliter veldig med å få i andre gir, den er veldig hard og må liksom holde den på plass mens jeg slepper ut clutchen. Drar den helt tilbake sånn at den butter i plastikken der girspaken sitter. Noen som vet hva som kan være grunnen til dette? Er kun andre gir det gjelder, alle andre gir fungerer bra.

Link to comment
Share on other sites

samma problem hadde jeg på min gamle kasse, ble værre og værre så til slutt var det bare rapling når den skulle i 2 går, synkringene som begyner og kjenne det sikkert:)

Edited by fostad

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

kan være foringene til giroverføringa som er gåen. på kassa har du en form for brakett som girstang overføringa går igjennom, den har noen gummiforinger i framkant å dem bruker å ryke

 

takk igjen :)

 

Har du peiling på om det er mulig å ta av brakett uten å av med kassa?

 

Om man får lirka da ned av av, hmm.. burde vell gå greit om man tar av mellom-aksel.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

takk igjen :)

 

Har du peiling på om det er mulig å ta av brakett uten å av med kassa?

 

Om man får lirka da ned av av, hmm.. burde vell gå greit om man tar av mellom-aksel.

 

Går greit å ta ned konsollen som girstang/overføringstaget sitter i. Men mellomaksel må av, åsså må giropphenget løsnes og kassa senkes til motor tar i torpedoveggen. Da bør konsollen kunne lirkes ned. Men tror ikke de foringene har noe med at kassa er vrang å få i andregir. Foringene sitter bare i forbindelse med skruene som konsollen er skrudd til kassa i. Virker heller som en skakk skiftegaffel/slitt muffe til skiftegaffel, eller utslitt synkro.ring.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Nå kan jeg ikke snakke for trådstarter, men i mitt tilfelle så kjenner jeg at hele brakketen

"henger", så den skal av å få nye foringer å short shift. :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Nå kan jeg ikke snakke for trådstarter, men i mitt tilfelle så kjenner jeg at hele brakketen

"henger", så den skal av å få nye foringer å short shift. :)

 

Var selvfølgelig ikke meningen å sitere en som har svaret på spørsmålet sitt selv.. :blush:

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...