Granada28GL84 Posted September 13, 2010 Posted September 13, 2010 Hei.. Ganadaen som jeg skal kjøpe har litt apelsin hud.. noen sier det skal bli fint om man rubber.. men hvordan gjør man det? Mvh Jann
Ron Posted September 13, 2010 Posted September 13, 2010 Våtslip med 2500 å klosse til det er strakt, rubb å poler bort stripene etter slipinga. Ser nå du lurer på hvordan man rubber.. Rubbing er voks, på lik linje med vanlig poleringsvoks, men rubbingen er grov i konsistensen så den slipermens du polerer. Rubbing må alltid avsluttes med polering, å når du rubber så pass på å ikke legg for mye trykk eller hastighetpå maskina. Da kan du brenne lakken å den er da ødelagt for ewer. Spør om du lurer på noe Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Granada28GL84 Posted September 13, 2010 Author Posted September 13, 2010 Våtslip med 2500 å klosse til det er strakt, rubb å poler bort stripene etter slipinga. Ser nå du lurer på hvordan man rubber.. Rubbing er voks, på lik linje med vanlig poleringsvoks, men rubbingen er grov i konsistensen så den slipermens du polerer. Rubbing må alltid avsluttes med polering, å når du rubber så pass på å ikke legg for mye trykk eller hastighetpå maskina. Da kan du brenne lakken å den er da ødelagt for ewer. Spør om du lurer på noe Takk takk! fint at noen gir gode svar! har akkuratt satt meg inn i bilverdenen jeg nå så tenkte jeg skulle begynde med noe som har litt mindre elektronikk blir gøy å fortelle barnebarna at jeg ravet rundt i en 84 mod Granada i år 2010 som førstebil Mvh Jann
Slåstad RS Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 Våtslip med 2500 å klosse til det er strakt, rubb å poler bort stripene etter slipinga. Ser nå du lurer på hvordan man rubber.. Rubbing er voks, på lik linje med vanlig poleringsvoks, men rubbingen er grov i konsistensen så den slipermens du polerer. Rubbing må alltid avsluttes med polering, å når du rubber så pass på å ikke legg for mye trykk eller hastighetpå maskina. Da kan du brenne lakken å den er da ødelagt for ewer. Spør om du lurer på noe Det var en "lakkekspert" som sa det var best å bruke mildt såpevann og ikke sirkulære bevegelser da man klosslipte føre rubbing. Har man brendt lakken en gang , har man lært.... (been there , done that) Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Recommended Posts