Jump to content

Valg av grommere innmat i 7,5"diff


Per Olav

Recommended Posts

Hva mener folket om de forskjellige produktene som blir solgt rundt om?

Noen som har erfaringer å dele, samt anbefalinger?

 

Jeg har en ødelagt 7,5" diff her som jeg tenkte å oppgradere til det bedre til neste sessong.

 

Fant noe fra mc2 racing HER. Er dette noe å ha?

 

Penger er ikke noe som blir dyrket i ubegrensede mengder så noe greier til 15-20 lapper er helt uaktuelt.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Fungerer veldig bra den diffen. Har sånn diff på min og er veldig fornøyd.Anbefales!! ;)

 

Jeg fant noe innfo om den når jeg leita litt. Ser ut som om folk er fornøyd.

 

Sendte deg foresten en PM i stad om noe greier...

 

 

Ett tilleggs spørsmål til folket. I den rasa diffen jeg har liggende, så trur jeg at pinjong og kronhjul er skadet. Passer dette fra scorpio 7,5" uten sperre? Har en slik også.. Er huset likt?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Kan bruke scorpio diffen ja. Men husk på å bruke metal shim tapen som følger med hvis Du kjøper Eaton diffen. De korte akslene må shimses litt med den tapen.

 

 

Har 3 stk eaton differ til 7,5" liggende..

 

Skal ha 3000 kr inc mva pr stk..

 

Bestilte inn 3 stk for testing,men når ej så alu tapen osv så bestilte ej heller gripper differ til dei kundene som hadde kjøpt Eaton innmat.

 

Godt mulig det holder,men alu tape for¨å shimse trur ikkje ej er noken god å varig løsning.

 

Så er det noken som er intresert i desse 3 ej har liggende så går dei for 3000 kr stk inc mva.

 

Dette er nye differ.

 

Beklager off topic.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg handler litt med deg 909!

Alutape som i hva vi kalte limebånd før i tiden liksom?? Går det ikke ann å få laget noe bedre å shimse med?

Mener jeg leste noe om et monteringskitt ett sted.. Er dette med?

Nye lagere og simringer skulle jeg hatt også..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Det er riktig det at det følger med en teiprull i rustfritt stål med diffen hvis du kjøper med monteringskittet.

Det jeg gjorde på min var å få en kyndig mann til å lage to stål-hylser til akslene isteden for den teipen :)

Sånn ellers fungerer diffen veldig bra! Og er helt rå i forhold til pris!! :)

Edited by Bjørn_H

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg handler litt med deg 909!

Alutape som i hva vi kalte limebånd før i tiden liksom?? Går det ikke ann å få laget noe bedre å shimse med?

Mener jeg leste noe om et monteringskitt ett sted.. Er dette med?

Nye lagere og simringer skulle jeg hatt også..

 

 

Hei

 

Er fult mulig å få laget Shims som passer istedenfor (Tapen).

 

Studerte ikkje den så nøye ka den var laget av akkurat.

 

Denne prisen over er bare fordi at vi har 3 stk på lager så ej har tapt mye penger på allerede..

 

Så det er kun diff klumpen det er snakk om..

 

Komplette lager sett har vi på lager.(inc alle lager å sim ringer)

 

 

Ta kontakt på E-Post om det er av interesse..

 

Ingen som har snakket om alu tape her, og folk burde heller prøve den før de snakker negativt om den... men folk er vel restriktive på ting de ikke har greie på...

 

 

Snakker ikkje negativt om desse..

 

Diffene er sikkert bra dei.Men synest ikkje Tape er den beste løsningen til å shimse med..

 

Hadde der vert dreiet shims\Hylser istedenfor så hadde det vert veldig bra..

 

Skal erlig innrømme at ej personlig har lite peiling på oppbygging av differ..

 

Der har vi en egen mann som har veldig god ekspertise på dette å har drevet med differ,gerkasser osv i snart 20 år..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar en slik diff jeg torbjørn, om det er den samme som jeg har linket til i første post.

Sender epost senere da det er en del andre ting jeg vil forespørre pris på med det samme.

 

Har du mål på de hylsene du dreide bjørn_H?

 

Hva består monterings kittet av?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar en slik diff jeg torbjørn, om det er den samme som jeg har linket til i første post.

Sender epost senere da det er en del andre ting jeg vil forespørre pris på med det samme.

 

Har du mål på de hylsene du dreide bjørn_H?

 

Hva består monterings kittet av?

 

Har ikke noen mål desverre, ble kun laget 4stk (til meg og en til) så blei laga der og da uten tegning :) Det er ikke værre enn å måle på stikk-akselen og på diffen :)

 

Monteringskittet består av nye lager (kommer ferdig presset på diffen), nye lagerskåler, nye simringer til justerings skruene, nye o-ringer til justerings skruene, nye bolter til diff lokket og shimse tapen som jeg kommer på i farta. Er 4 stk herfra nå som har denne diffen og ingen av oss har hatt noe trøbbel fram til nå :

 

For å få diff "klumpen" inn i huset så må huset modifiseres litt og du må korte inn den lengste stikk akselen. Alt dette står forklart på mc2 racing sine hjemmesider :)

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

denne passer kun til 7.5" ?

Ja. Men det er 7.5 i scorpio. Den passer i sierra sammen med traversen fra scorpio, og en eller ana drivakselmix alt ettersom hva slags bil du har. Evt hele bakstillinga med spindler fra sierra for å beholde fire bolt.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Har ikke noen mål desverre, ble kun laget 4stk (til meg og en til) så blei laga der og da uten tegning :) Det er ikke værre enn å måle på stikk-akselen og på diffen :)

 

Monteringskittet består av nye lager (kommer ferdig presset på diffen), nye lagerskåler, nye simringer til justerings skruene, nye o-ringer til justerings skruene, nye bolter til diff lokket og shimse tapen som jeg kommer på i farta. Er 4 stk herfra nå som har denne diffen og ingen av oss har hatt noe trøbbel fram til nå :

 

For å få diff "klumpen" inn i huset så må huset modifiseres litt og du må korte inn den lengste stikk akselen. Alt dette står forklart på mc2 racing sine hjemmesider :)

Hvor mye har det kostet å få dette sendt over dammen? Det veier jo litt. Er bra kurs på dollaren nå, så pris på diff, det største monteringskittet og diffoppheng med polyforing koster 4129kr inkl norsk moms pluss frakt.

Diffen alene koster 2856kr inkl moms pluss frakt.

Dollarkursen la på 5,082 i går.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Blir nok 20% dyrere enn du tror. Dollaren ligger rett over 6kr. Lenge siden den har vært nedover 5-tallet.

Jøss.. Ser det nå. Jeg sjekket i går, og måtte se flere ganger for jeg synes kursen var så lav. Sef kan jeg ha sett feil og. Hmmm.... Rart!

 

Ingen som vet hva frakt kommer på?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...