Jump to content

Treng litt hjelp, Bilen rister noe vanvittig :(


sierraTIC

Recommended Posts

Hei

 

Bilen er en sierra 4x4 cosworth

 

Probleme er at bilen rister noe så inni ******** på tomgang når den står i fri :s altså hele dashborde rister opp og ned. Når jeg gir normalt gass så rister bilen mer og mer jo mere turtall jeg får. Men ligger jeg i 80 i 5e gir så rister det ikke så mye og hvis jeg trøkker inn clutchen så er det borte. Rister ikke i bilen når jeg ruser den. Kun på tomgang. Og hele bilen rister under pådrag.. Tenker på girkasse fester og mellomaksel leddet?` noen som har opplevd samma driten?

 

Noen som kan donere en tomgangs regulator til meg ? ;)

Link to comment
Share on other sites

hadde eg vert deg så hadde eg sjekket motor festene alikevell det har hendt att bolten som går gjennom vibratech feste har knekkt.

viss det ikkje er noe slikt så må det vere noe som roterer på motoren så då får du sjekke alt som roterer vinghjul clutch osv...

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

jeg kan stå på turtallsperra uten at motoren så mye som vrikker på seg :s umulig å dra den til sidene.. Er veldig opp og ned hvor mye det rister... Men jeg vet at krysse er dårlig, siden når jeg gir kass og slepper så nøkker bilen

Edited by sierraTIC
Link to comment
Share on other sites

Probleme er at bilen rister noe så inni ******** på tomgang når den står i fri :s altså hele dashborde rister opp og ned.

Går den på alle fire sylinderene?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke hende det er bare den normale risting du har? Som jo skal være med vibratech oppheng. Har du f.eks noen løse skruer i dasjbordet så høres det :blink: Men som Per Olav nevner, går den på alle sylindre?

På min 4x4 holder jeg på med montering/justering av datasprut. Rett etter første oppstart fjuska den på en sylinder der pluggen var sota, og den gikk bare på 600rpm. Da rista det så mye at jeg ikke klarte å holde laptopen engang.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Testa litt i dag min går på 700rpm ser det ut som 700-800 hvis jeg gasser til 900 - 1000 så går ristinga vekk så da var det borte..

 

Men når jeg gir på så kommer ristinga fra 2000 og utover, Noen ganger så rister det mer enn andre ganger

 

Bilen går på alle 4 ja ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...