Jump to content

Motor overhaling....


Robox

Recommended Posts

hey folkens, nå skal motoren overhales og trimmes litt, derfor lurer jeg på hva slags kam jeg skal bruke... har kikket på piper cams 285T2, kent cams CVH35 og kent CVH34. noen som vet hvilken som fungerer best på denne motoren når en ikke skal ødelegge kjørbarheten helt? tror egentlig piper virker som den beste hittil... noen tanker?

Link to comment
Share on other sites

har hørt mye bra om de kammene jeg skrev opp, men det jeg glemte å skrive var at jeg går for ca 200 hk. holder cvh34 kammen til det? tenkte meg et register fra 1500-6500 ca, men skal ha antipump løftere uansett.

 

Olek: hvordan oppfører bilen seg når du kjører i byen og sånn på lave turtall?

Link to comment
Share on other sites

`den er helt grei og fin egentlig, ikke noe problem og momentet er der fortsatt...muligens mer med en cvh34-kam, men det er nok der egentlig....

 

men nå gikk jeg fra en orginal ford-kam som sikker var like godt slipt som en tre-stokk, og rett til en piper 285t2....så jeg har egentlig ikke så mye å sammenligne med her...

 

men det stemmer som ali sier ja, men jeg hadde sjekka opp litt når det gjelder newman hadde jeg vært deg....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

ser ut til at det blir cvh34 kam på meg.... ifølge burton power hang den med et godt stykke... over 200 hk iallfall... :D og da er det jo et register fra 1500-6500 så det blir mok den... hvis ikke jeg får svar fra newman som sier noe annet da... :D

Link to comment
Share on other sites

har ikke akkurat basert valget på bare david newmans utsagn da... :P finnes jo masse folk som har testa de og skrevet hva de syns om de på nettet... har lest om noen som har fått 10 hk mer på topp med newman kam en med kent for eksempel. newman kammene er laget av en spesiell legering som gjør at kammene holder lenger hvis en bruker deres mekaniske løftere... ikke bare newmans utsagn dette... har kikket ganske så mye på nettet og funnet ut at sammenlignet med både kent cvh 34 og 35 og piper 285t2 så gir newman bedre resultater over hele turtallskalaen bortsett fra et punkt på kurva, der ligger kent cvh 34 såvidt over... har heller ikke funnet en eneste person som er misfornøyd med kammen heller så bare positivt så langt.... B) temmelig sikker på at det blir newman... skal vel bestille om en ukes tid eller noe, men får jo ikke testa noe særlig før overhalinga er ferdig da og det kan ta sin tid når e skal stå med ei bok og overhale for første gang... :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

hva kom den på?

 

gi tilbakemelding når du får kammen da! :D

har ikke fått regningen ennå men ifølge prislista hans kom alt på 329 pund + porto og moms... med doble ventilfjærer, retainere, mekaniske løftere og justeringsverktøy til løfterne...

 

skal gi beskjed når jeg får testet kammen... takk for tipset forresten...

Link to comment
Share on other sites

Treig han newmannen ser det ut til.... har ennå ikke fått noe kontonummer eller noe sånt enda, ei uke etterpå... hmmm :(

 

hvordan er det vanlig å betale når en handler i england? tenker på paypal eller bankoverføring etc... første gang jeg handler fra utlandet nå så er ganske nysgjerrig på hvordan detta skal gå nå... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

begynner å bli alvorlig dyr den kammen nå... oppe i 5500 nå.... :angry:

 

 

noen som kan forklare meg enkleste måten å få motoren ut av bilen litt sånn step for step? har ikke sånn elefantsnabelting eller noen måte å få hengt opp talje.. har forresten tatt av toppen og alle ledninger og slanger og sånt..

 

går det greit å ta av girkassa mens blokka står i motoren? tenker litt på å få løftet den ut i deler for hånd...

Link to comment
Share on other sites

hvis du ikke har noen mulighet for å løfte motoren ut, så tror jeg det letteste for deg er å senke motor og kasse ned...

 

dvs jekke bilen opp, men motor og gir står igjen på gulvet....

 

men det er absolutt anbefalt å løfte motoren opp!

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

olek: den er god, skal prøve å få fiksa noe macgyveropplegg så jeg får heisa den ut da..

 

nå har kammen kommet og den ser dritbra ut... :D :D :D :D

 

den kom på 5300 ferdig levert hjemme... ble dyrt, men skal det være så skal det være.. :P nå er det vel bare å satse på at den fungerer da... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...