Jump to content

lakking av bil???


Recommended Posts

hei på dere!!!

har planer om og lakke sierran min,er det noen har som har noen erfaring med og lakke selv??

og, er det noen som har testa lakk sprøta på biltema???

og åssen type lakk anbefales???

 

takk på for hånd??

Har lakksprøyte fra biltema, fungerer bra nok. Det sa lakkereren jeg snakka med også. Ang. lakk, ta en tur til et verksted der de lakkerer og hør om de skaffer lakk. :) Men jeg ville gjort alt klart til lakk og fått noen med erfaring til å sprøytet da :rolleyes:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_xr

ja det e nok det beste visst du vil ha resultatet skikkellig bra! du bare matter ned bilen selv så kjører du den til et verksted der de tar lakkingen for deg! har en kompis som nettopp gjorde det med en granda. han lakket den mørkeblå metallik. han pusset ned selv og betalte 8000 ferdig arbeid lakking! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Bruk lakksprøyte med beholderen oppå!

Visst ikke begynner den bare å spytte når den blir tom og du må begynne på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Bruk lakksprøyte med beholderen oppå!

Visst ikke begynner den bare å spytte når den blir tom og du må begynne på nytt.

takk for tips,har kjøpt meg lakk sprøte i dag med beholder oppå,har prøvd den litt i da og er kjempe fornøjd med resultatet,til tross at jeg er amatør da :D

så nå blir sedan hvit :D

Link to comment
Share on other sites

Bruk lakksprøyte med beholderen oppå!

Visst ikke begynner den bare å spytte når den blir tom og du må begynne på nytt.

takk for tips,har kjøpt meg lakk sprøte i dag med beholder oppå,har prøvd den litt i da og er kjempe fornøjd med resultatet,til tross at jeg er amatør da :D

så nå blir sedan hvit :D

har hørt mange har preket om at det er bra og bruke høyglans lakk samme slag de bruker på landbruks kjøretøy?noen som har vært borti denne da??

Link to comment
Share on other sites

Ha godt med lys å se at de ikke blir for mye lakk å ikke for lite... du skal kunne se deg sjøl i lakken når du sprøyter den på... å pass på rett luft trykk å rett viskositet på lakken ellers blir den hås i lakken.. det ble min sierra....

Link to comment
Share on other sites

Guest Lille rudi

Nei nei nei, kvit,gul og svart er dei vanskeligaste fargane å sprøyte, du skal bruke rundt 2 bar arbeidstrykk nå du sprøyter. Er utroli lett å ikke få lakken til å flyte sammen, da får du nesten som apelsinhud på overflaten. Da må du matte bilen ned igjen.

 

 

Ta kontakt med eit lakkerings firma å spør hvordan du skal gå frem. Eg sto sjå ein lakerer på siste bilen eg hadde, lærte utroli myje dei 3-4 månane eg sto der. I sluten sparkla eg å la fuller på biler han fekk inn som hasta. Jore alt utenom å male dei

Link to comment
Share on other sites

Mye forskjellige svar her, så jeg kan jo bidra med mine også ;)

Når det gjelder arbeidstrykk, så varierer det utifra hvilken type lakk du bruker. Standox som jeg bruker, oppererer med 3-4 bar på baselakken (metallic, og perlemor), (husker ikke 2k(vanlig lakk, dvs ikke metallic og perlemor) i farta, men mener det er ca. det samme der.)

"Landbrukslakk" Som er emaljelakk, vil jeg ikke anbefale til en bil, fordi

den kun er laget for å ha høy slagfasthet, den er heller ikke noe blankere enn, vanlig lakk, og i tillegg så er det ikke alle bilfarger som kan blandes i emaljelakk, men det er jo selvfølgelig ditt valg :)

ca. Pris på 1 liter emaljelakk er 450,- mens base og 2k er i overkant av 800,-

(er det vi opererer med på jobben)

Link to comment
Share on other sites

emalje lakk:

hvis man lakker med dette, hva er ulemper?

Bortsett fra farge :)`

Kan man ha klar lakk på denne?

 

Trenger den noe spes behandling?

 

Noen som skaffe lakk til innkjøps pris her?? :D

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...