Jump to content

Høy ohm's dyser, 15" vinterdekk ØK


rubenl

Recommended Posts

Trenger noe større dyser til is turboen min.. Må være høy ohm da jeg har noe trøbbel med å kjøre lavohms dyser på sprutet.

300ccm eller helst mer, må vel være noen som har noe liggende`?

 

Trenger og 15" vinterdekk, trenger ikke være nye dekk. Men helst noe pigg igjen bør det være.

 

Pm

41784813

Link to comment
Share on other sites

Trenger noe større dyser til is turboen min.. Må være høy ohm da jeg har noe trøbbel med å kjøre lavohms dyser på sprutet.

300ccm eller helst mer, må vel være noen som har noe liggende`?

 

Trenger og 15" vinterdekk, trenger ikke være nye dekk. Men helst noe pigg igjen bør det være.

 

Pm

41784813

Hvis du får tak i dysemotstander fra f.eks Volvo 740/940 turbo, da kan også du bruke lavohm dyser.

Lavohm Cosworth og Volvo turbo dyser er ca. 330 ccm.

Her ett par andre alternativer:

http://www.niramotorsport.com/index.php?thepage=products&lang=eng&subpage=i3-fuel

http://qwt.no/storefront.php?pid=7963&catid=8819

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Volvo sier du... Vet du eksakt hvor i Volvoen dysemotstandene er montert? Og hvordan de ser ut?

Det stemmer. På den tiden var det ikke vanlig med store høyohmdyser så da måtte man bruke lavohmdyser med el-motstander i stedet.

Dette fungerer GODT så sant forholdet mellom dyse CCM og sylinder CCM ikke blir for høyt.

I Volvo tilfellet er forholdet 300/579 = 0,52 og da er det overhode ingen problemer eller ulemper med dette.

Nei, ikke eksakt, men så vidt jeg husker er det på innerskjermen bak den ene hovedlykten.

Det er 4 runde hvite keramikk "sigaretter" som er buntet sammen under en metallbøyle.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Trenger noe større dyser til is turboen min.. Må være høy ohm da jeg har noe trøbbel med å kjøre lavohms dyser på sprutet.

300ccm eller helst mer, må vel være noen som har noe liggende`?

 

Trenger og 15" vinterdekk, trenger ikke være nye dekk. Men helst noe pigg igjen bør det være.

 

Pm

41784813

 

Har noen Siemens 630cc dyser liggende hvis det er interesant.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...