Jump to content

Lambdasonde Sierra 2.0i OHC


Even H

Recommended Posts

Har en 1991 Sierra 2.0i CL OHC som bruker noe veldig med bensin, nærere 2liter på mila! Bruker ofte å stoppe når en trykker inn clutchen når den er kald mens en kjører, men kommer seg ganske fort. Har kjøpt ny luftmengdemåler, for den sliter litt med tomgang av og til, kan ligge å jage litt samt ligge litt høyt til tider. Men regner med lambdaen er synderen for forbruket.

 

Spørsmålet er, er det noen som vet hvor slike selges billig? Har de på biltema som passer? I så fall, hvilken? :)

 

Takker for svar! :)

Edited by Even H
Link to comment
Share on other sites

hei du.

min sierra hadde og deffekt lambda.

eg gadd ikke kjøpe ny sonde, bygget heller om til 87-88 modell sierra elnett på motoren. da slapp eg sonden.

 

at den jager litt, er nok tomgangs regulatoren.

vil tro den er GODT kokset.

 

vil anbefale deg å få fatt i en annen eksosmanifoil, elnett med hjerne og så bygge om. det eksos renoverings systemet er noe dritt.

Link to comment
Share on other sites

Lambdasonden er lett å få tak i. Du må telle antall ledninger på sonden da dette varierer fra 1-4 på vanlige lambdaer. Bredband bruker flere. Men har du antall lednigner kan du kjøpe en på Biltema om du vill. Har gjort det på en av mine en gang for mange år siden. Men de var dyre greier, til å vere biltema.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Så lambda er universalt det da eller? Så lenge ledningene er rett? Fant på eBay fra england til ca 350, å den har 4 ledninger å samme kontakta å hele greia som den jeg har fra før. Så tenker jeg tar å kjøper denne.

 

Kan en rengjøre tomgangsregulatoren da? Hvor sitter denne? Blir også ny-brukt lmm å nye plugger å luftfilter etc på den, satser på jeg får ned forbruket til slutt da. :)

Link to comment
Share on other sites

tomgangsregulatoren sitter på innsiget, dt er den klumpen som stikker ut og ligger over toppdekselet, festet til innsuget med 2 stk muttre, 10mm pipe :)

 

kjøp plugger og ymse på ford :)

billogere der enn bilxtra/ mekonomen. 350kr for ett plugglednings sett.

Link to comment
Share on other sites

Bare prøve meg med noe bremserens på den da eller? :)

 

Det var da veldig billig til org. deler å være! Har alt kjøpt nye NGK plugger, men tenningssystemet ser ut til å funke greit. :) Tenkte bare å freshe opp med litt nye deler så den skal få gå litt lettere.

Link to comment
Share on other sites

vil anbefale deg å få fatt i en annen eksosmanifoil, elnett med hjerne og så bygge om. det eksos renoverings systemet er noe dritt.

Tør du ikke kalle pulsair for EGR nå lenger? :P Hehe.

 

Men for å kome til saken. Når du kjøper ny lmbda sonde, så skal du ikke ha en 5v sonde. Sjangsen for at du tilfeldigvis kjøper en slik er liten, da de ikke er så mye brukt. Du skal ha en normal oppvarma sonde som genererer sin egen signal spenning :) De mest vanlige gjengene er m18 fingjenger, og jeg mener det er det som er brukt på ohc.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...