Jump to content

Strømkabel mondeo96


Guest Martin82

Recommended Posts

Guest Martin82

Akkurat fått mine første mondeo 96 mod.

 

Lurer på om noen har kjennskap til hvor det er enklest å trekke i denne mod??

 

Mvh

 

Stolt ny mondeo eier =)

Link to comment
Share on other sites

Guest Martin82

Syns det var litt dyrt ja... Men skal te strandberg her jeg bor og høre på pris hos de, his jeg ikke finer ut av det sjøl....

Link to comment
Share on other sites

Øh.. det er en gjennomføring der som ledningsnettet går gjennom.. så hvis bilen din ikke har trådløst nett skal den være der..

 

Bare følg ledningsnettet så finner du en vei inn i bilen.

Jo da, det hullet du sikter til var der det, men det er ikke stort nok til att du får gjennom mere en 22mm2 kabel. Og det er gjerne litt lite. Har forsøkt.

 

1200,- var prisen, men om en ser litt på det er det kanskje ikke så ille. De måtte fjerne vifta for å komme til å bore hullet på en slik måte att det ikke ble liggende synelig i fotbrønnen, og da havner det også utenfor sprut området, med mindre du kjører i mange cm dype vanndammer.

 

Men men, sikkert mange som har noen gode løsninger på dette. Jeg for min del syntes det var greit å bruke Ford folk på dette. Forøvrig borret de hullet på samme plass som de ville gjort ved montering av DEFA system med coupe vifte.

Link to comment
Share on other sites

Guest Martin82

Snakka med Strandberg. Info de om at jeg bare trengte hjelp med å få strømkabelen mellom torpedoveggen. Å strekke resten bakover klarer jeg sjøl.

Og der fikk jeg pris på 3-400 kr. Har vært ute å kikka litt i dag.... Men jeg trur nok jeg overlater den jobben til andre...

 

Men takk for tipsa folkens =)

Link to comment
Share on other sites

Jo da, det hullet du sikter til var der det, men det er ikke stort nok til att du får gjennom mere en 22mm2 kabel. Og det er gjerne litt lite. Har forsøkt.

 

1200,- var prisen, men om en ser litt på det er det kanskje ikke så ille. De måtte fjerne vifta for å komme til å bore hullet på en slik måte att det ikke ble liggende synelig i fotbrønnen, og da havner det også utenfor sprut området, med mindre du kjører i mange cm dype vanndammer.

 

Men men, sikkert mange som har noen gode løsninger på dette. Jeg for min del syntes det var greit å bruke Ford folk på dette. Forøvrig borret de hullet på samme plass som de ville gjort ved montering av DEFA system med coupe vifte.

 

Sånn av nysgjerrighet.. hvor stor stereo har du?

Link to comment
Share on other sites

Klarer du ikke demontere såpass att du får borret hull selv? Eller har du ingen bekjente som kan å skru?

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

Sånn av nysgjerrighet.. hvor stor stereo har du?

Hadde!!!

 

Og om poenget med spørsmålet er å henge meg pga mine uttalelser tidligere i tråden så synes jeg vi kan bruke tiden til bedre ting. Jeg ville ikke levert bilen på ett verksted for å få gjort dette hvis jeg mente det fantes bedre muligheter.

 

Kan sikkert legge ut om hvordan anlegget var bygget, komponenter og grunn til valg av disse, men det hjelper neppe trådstarter mye i sitt behov for å få strøm til bagasjen.

 

Klarer du ikke demontere såpass att du får borret hull selv? Eller har du ingen bekjente som kan å skru?

Av og til så finnes det jo personer her inne som ikke kan gjøre alt selv, og som dermed tyr til fagfolk for å få hjelp. Det handler om å kjenne egne begrensninger. Og en må jo ha litt utstyr for å få det riktig også. Om en ikke har en skikkelig drill, metall bor osv så er i alle fall ikke 400,- som trådstarter nevner lengere opp her noen upris.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Hadde!!!

 

Og om poenget med spørsmålet er å henge meg pga mine uttalelser tidligere i tråden så synes jeg vi kan bruke tiden til bedre ting. Jeg ville ikke levert bilen på ett verksted for å få gjort dette hvis jeg mente det fantes bedre muligheter.

 

Kan sikkert legge ut om hvordan anlegget var bygget, komponenter og grunn til valg av disse, men det hjelper neppe trådstarter mye i sitt behov for å få strøm til bagasjen.

 

 

Av og til så finnes det jo personer her inne som ikke kan gjøre alt selv, og som dermed tyr til fagfolk for å få hjelp. Det handler om å kjenne egne begrensninger. Og en må jo ha litt utstyr for å få det riktig også. Om en ikke har en skikkelig drill, metall bor osv så er i alle fall ikke 400,- som trådstarter nevner lengere opp her noen upris.

 

Bare ro deg helt ned! Lurte på hvor mye strøm du trengte og derfor hvilken kabel du ikke klarte å tyne gjennom der. Det kan jo være i interesse for trådstarter da han sikkert har en anelse om størrelse på kabel.

 

Mener det ikke handler om egne begrensninger men vilje til å prøve å lære seg noe nytt. Er ikke akkurat en Bentley man prøver seg fram på..

Link to comment
Share on other sites

Hadde!!!

 

Og om poenget med spørsmålet er å henge meg pga mine uttalelser tidligere i tråden så synes jeg vi kan bruke tiden til bedre ting. Jeg ville ikke levert bilen på ett verksted for å få gjort dette hvis jeg mente det fantes bedre muligheter.

 

Kan sikkert legge ut om hvordan anlegget var bygget, komponenter og grunn til valg av disse, men det hjelper neppe trådstarter mye i sitt behov for å få strøm til bagasjen.

 

 

Av og til så finnes det jo personer her inne som ikke kan gjøre alt selv, og som dermed tyr til fagfolk for å få hjelp. Det handler om å kjenne egne begrensninger. Og en må jo ha litt utstyr for å få det riktig også. Om en ikke har en skikkelig drill, metall bor osv så er i alle fall ikke 400,- som trådstarter nevner lengere opp her noen upris.

 

 

Han betalte jo 1200kr ikke 400...

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

For det første: Jeg fikk dette utført for litt over 6 år siden. Det som ble gjort var att vifta ble tatt ned for å komme til med kabel der JEG ville ha den. Det ble laget hull til en slik oval muffe som du finner andre plasser på biler. Så ble det tektylert der hvor hullet ble boret. Synes egentlig ikke 1200 er så aller verst for det.

 

Hvis det finnes andre muligheter så kjennte ikke Ford på Lillehammer til dette. Å ta kabelen gjennom veggen via rommet ved vindusviskeren var ikke å annbefale pga faren for vann lekkasje var beskjeden fra Ford da, og gjennom hovedkabelen fikk jeg ikke større enn 22 mm2.

 

Etter annbefaling av BRL (de regnet det ut for meg da jeg var usikker på dette) skulle jeg bruke 35 mm2 kabel.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Gammel tråd, men kan dele min erfaring.

 

mondeo.jpg

 

 

Dette er bilde av min mk1, 94 mod, men er akkurat det samme i 97 mod.

 

Jeg brukte en gjennomføring som allerede eksisterte i bilen, ligger bakom støtdempertårnet, går et eller annet inn her og inn i førerrommet under rattet. Her klarte jeg med med en trekkefjær og no multi2000 å trekke gjennom en 50mm2 :)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Gammel tråd, men kan dele min erfaring.

 

mondeo.jpg

 

 

Dette er bilde av min mk1, 94 mod, men er akkurat det samme i 97 mod.

 

Jeg brukte en gjennomføring som allerede eksisterte i bilen, ligger bakom støtdempertårnet, går et eller annet inn her og inn i førerrommet under rattet. Her klarte jeg med med en trekkefjær og no multi2000 å trekke gjennom en 50mm2 :)

 

 

Se der ja..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...