Jump to content

manometer sett til å se og stille bensintrykk


vinge87

Recommended Posts

Dette er bare teit, så du sier altså at hvis tilkoblingen er på ene enden (som den ofte er)så får sylinderen ved den siste dysa altfor lite bensin.  Snodig at det ikke går flere stempler enn det gjør da...

 

Det er heller ikke ett bestemt trykk. Det varierer hele tiden med belastningen. Hvorfor må man ta av vakuumet når man justerer bensintrykket da?

 

Pumpen har såpass overkapasitet i forhold til forbruket at trykket ikke skal falle over hver forbruker. På tomgang vil det jo pumpes mange liter i minuttet tilbake til tanken. 

Utgjør sikkert noe i teorien, men i praksis er det nok ikke dette et problem..

 

Fode om du mener det er teit så er det ikke det ...... det er jo derfor pumpen gir mere for og kunne gi " nesten" likt til alle .Og hvorfor må du da justere trykket når du "trimmer " bytter dyser til noen som bruker mere ????.For og ikke brenne stempler !!!

Og hvem har sakt du skall ta av vakumet ved juistering , ford gjør det IKKE , se bildet av justering !!!!!!!

Se oppset rs500 har TO tilførsler en til hver rekke av 4 dyser , hvorfor ??

Etter din teori behøves det jo ikke .......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Larsern

Først skriver du at manometeret må stå etter dysene fordi det blir lavere trykk etter hver dyse. Nå skriver du at det ikke blir det likevel.. ???

 

Trykket MÅ ikke justeres når man bytter dyser, Man bør kontrollere det slik at man skal være sikker på at trykket er rett etter det som chippen er mappet etter. Selv om man bytter dyser vil forbruket være akkurat det samme på tomgang. Forbruket vil ikke bli større før effekten blir høyere enn den var med de gamle dysene. Motoren skal jo ikke være fetere på tomgang og delgass selv om man skal ha mere hk.

Dessuten ville ikke en justering hjulpet hvis det er slik du sier, Siden mengden blir så forskjellig fra dyse til dyse og da følgelig aldri rett trykk på alle samtidig.

Tar man av vakuumet blir justeringen mere nøyaktig, for forskjellige motorer har forskjellig vakuum på tomgang, og derfor blir det ikke like bra med slangen på.

 

Kanskje grunnen til at rs500 har to tilførsler er plasseringen av dysene? Bare kanskje asså...

Etter de flestes teori behøves ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
grunne til at det ikkje går meir stempel er at weber marellien er rimelig grovt oppsett på alle sylindrene.grunnen til å ta av vakuum slangen er at du må jo ha et grunntrykk før dysene forstøver rett.men du veit vel bedre så eg skal ikkje blande meg

Så hvis man mapper cossien rett, så brenner man stempel på sylinder 1?

Hmm, nå har jo endel biler akkurat samme måten og fordele bensinen på uten å få hjelp av den grove weber marelli spruten. Går bra på de også.

Dessuten er det endel cossier med datasprut, inkl min egen. Mapper ikke bilen grisefet for at siste dysa skal få nok likevel jeg. For alle får mer enn likt nok med bensin likevel.

For all del, måkke finne på å blande deg inn i en diskusjon på et diskusjonsforum.

:huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
Se oppset rs500 har TO tilførsler en til hver rekke av 4 dyser , hvorfor ??

Etter din teori behøves det jo ikke .......

 

Dette bildet er hentet fra en link du la ut på cosworth.no :

Ellmerengine40.jpg

 

Har du sett! Åtte dyser, en fuelrail!

Link to comment
Share on other sites

hei larsern

For all del, måkke finne på å blande deg inn i en diskusjon på et diskusjonsforum.

Alle har anledning til og utrykke sin mening uten att noen andre skall kritisere / rakke ned på noen .

Som du sier har den 8 og en rail . da går jeg utifra du har sett att den har en extra tilkobling ????? kansje til extra bensin ???? jeg vet ikke , kansje du ???

Når jeg snakket om plasering av regulatoren , liker jeg og følge "boka" da slipper jeg og gjøre alle feil som andre har gjort . Men det er jo ikke utvikling !!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
Dette er standar cosw rs500

 

 

Jeg vet hvordan et std rs500 innsug ser ut, det var derfor jeg skrev det med at plasseringen av dysene var grunnen til to rails.

 

Og hvis du tar en liten titt på det bildet ditt selv, så ser du at de to railene deler på en tilførsel... ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
hei larsern

For all del, måkke finne på å blande deg inn i en diskusjon på et diskusjonsforum.

Alle har anledning til og utrykke sin mening uten att noen andre skall kritisere / rakke ned på noen .

Som du sier har den 8 og en rail . da går jeg utifra du har sett att den har en extra tilkobling ????? kansje til extra bensin ???? jeg vet ikke , kansje du ???

Når jeg snakket om plasering av regulatoren , liker jeg og følge "boka" da slipper jeg og gjøre alle feil som andre har gjort . Men det er jo ikke utvikling !!!

 

Hvis du ikke skjønte det så var det selvfølgelig ironi dette med innblanding på forumet, men det tok jeg med en så stor selvfølge at folk skjønte, at det falt meg ikke inn å nevne det.

 

Og du som har holdt på med dette i tredve år burde vel forstå at to små eller en stor er ett fett.

Link to comment
Share on other sites

bare for og dra den helt ut :

Og du som har holdt på med dette i tredve år burde vel forstå at to små eller en stor er ett fett.

Det sier ikke hun jeg deler dobblet seng med !!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

er noen som har målt om det er trykkfall fra inn på fuelrailen til ut før regulator?

berre lurte

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Trykket vil være likt uansett hvor i systemet.

Men svingninger i trykket vil være lettere å lese av nærmest regulator.

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Trykket vil falle etter en struping som ikke tillater en gjennomstrømning som tilsvarer flødet regulatoren slipper gjennom til retur evt dyseforbruk.

 

Det burde ikke være et trykkfall inn på fuelrailen, da er den underdimensjonert.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...