Jump to content

Webasto


Galaxis

Recommended Posts

Hei har en Mondeo 2004 med Webasto og tidsur, men nå når jeg skulle starte den så starter den opp i ca 5 minutter og så stopper den, hva kommer dette av?

Har byttet batteri på bilen uten at det ble bedre av det, den starter opp men stopper i løpet av kort tid.

 

Tips mottas med takk :)

 

Galaxis.

Ford Mondeo Titanium X 2010 2.0 TDCI 140hk MK4 (Panter Black)

Ford Mondeo Ghia 2004 2.0 TDCI 130hk MK3 (INK BLUE)Solgt!

Link to comment
Share on other sites

er ukjent med det systemet du nevner men gjore et google søk, etter å ha lest litt så ville jeg tippe enten:

  1. Deffekt tidsur
  2. Noe tapper batteriet ditt
  3. Strømvarsler i tidsuret som får det til å stoppe (om batteri spenning er under feks 11 V)
  4. Kupe vifta di starter ikke opp å noe stopper varmeren for å ikke forårsake skade/brann
  5. Får ikke drivstoff, tett slange/rør

 

Fant denne som muligens kan hjelpe deg litt med å feilsøke, er ikke sikker på det er rett modell men men

http://www.techwebasto.com/heater_main/heater_technical_bulletins/TSB_T_Top_Troubleshooting_Tree.pdf

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg hiver meg på her. Eberspachern på min Mondeo 04 mod. fungerer bare innimellom. Enkelte dager starter den slik den skal, tikker og surrer og varmer bra. Ved endt tur, både korte og lange, surrer den i sine tilmålte 180 sek for å blåse seg ren. Andre dager starter den ikke, selv om motoren er kald og det er minusgrader ute. Den forsøker ikke å starte engang, ingen tikking, ingenting. Så plutselig, noen dager senere er alt i orden igjen og den starter og går uten problemer.

Kan det være utetemp. måleren som er i ustand? Er det samme måler som den som gir info til dashbordet? Kan det være dårlig kontakt noe sted? Andre ting?

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...