Jump to content

Ford Fiesta RWD


EEH

Recommended Posts

Selger en Ford Fiesta MK1 som er bygd om til bakhjulstrekk.

 

Litt info om bilen:

Orginalt en Ford Fiesta MK1 -83 mod med 1,1 liter og 4-trin manuell

Gulv, understell, motor osv tatt fra en Ford Sierra MK2 -89 modell med 2liter IS motor og 5-trin manuell.

 

Disse 2 har blitt sveiset sammen til 1 bil.

 

 

 

Bilder:

 

Orginalbilen slik den så ut da den ble innkjøpt:

 

DSC02155.jpg

 

Gulv og diverse bæring kappet ut:

 

DSC02282.jpg

 

DSC02286.jpg

 

DSC02290.jpg

 

Santblåst store deler av både Fiesta og Sierra chassie som skulle brukes:

 

DSC02362.jpg

 

DSC02396.jpg

 

DSC02557.jpg

 

180520104.jpg

 

070620102.jpg

 

DSC02578.jpg

 

DSC02579.jpg

 

DSC02628.jpg

 

DSC02864-1.jpg

 

DSC02867.jpg

 

47525_105943009466173_100001514232922_45028_5877031_n.jpg

 

 

Bilen ble ferdig og prøvekjørt på et treff 4. semptember, men pga en dårlig rustfiks på rammevangen som holder bakstillinga må bakstillinga ned og rammevang sveises i fremfre innfestning for krybba. Fort gjort for folk som har greie på det og sveise apprarat tilgjengelig.

 

Utenom dette så vet jeg at vindusviskerene forran må fikses.

 

Utrolig morsom bil å kjøre med en totalvekt på 900 kilo og 120 hester er det en morsom lekebil. Har også valgt et gulv som gjør det mulig å sette inn Cosworth uten noen særlige endringer i karosseriet. :)

 

Selges for 20.000 (Eller gi bud, alle bud vurderes)

 

Ta kontakt på PM eller pr telefon: 90956650 for evt. spørsmål!

 

Mvh Espen

Edited by EEH
Link to comment
Share on other sites

Gørrtøff bil ! Håper det er noen her på forumet som kjøper den og bygger noe gromt utav denne ! hadde jeg hatt penger til overs så hadde jeg lett kjøpt denne !

 

Ja, håper på det jeg også. Har kun lagt den ut her da jeg vil at noen ford interesserte ender opp med den. :) Tror det kan bli en veldig veldig morsom banebil som jeg gjerne vil se noen fullføre. Tenke seg denna med IST motor eller Cosworth og en heftig bur. Bilen veier jo lite nok til at den 120 hestern som sitter der nå gjorde så en golf2 gti ikke hadde noen som helst sjans. :P hehe

Link to comment
Share on other sites

Ja, håper på det jeg også. Har kun lagt den ut her da jeg vil at noen ford interesserte ender opp med den. :) Tror det kan bli en veldig veldig morsom banebil som jeg gjerne vil se noen fullføre. Tenke seg denna med IST motor eller Cosworth og en heftig bur. Bilen veier jo lite nok til at den 120 hestern som sitter der nå gjorde så en golf2 gti ikke hadde noen som helst sjans. :P hehe

 

Siden bilen er liten og lett ville jo en Zetec eller Duratec motor ha vært det eneste valget som jeg kan se!

Link to comment
Share on other sites

eller hva med 2.9 24v? :P er jo sierragulv og alt dette der du har brukt, så det kunne jo ha passet? :P

 

forresten, GROM bil! hadde vært artigt og hatt den :D

Edited by Sierrarune

Ford Sierra 2.0i DOHC 1993 (vinterbil/bruksbil)-

Opel Omega 2.0i LS 1990 (prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

Siden bilen er liten og lett ville jo en Zetec eller Duratec motor ha vært det eneste valget som jeg kan se!

 

 

Hehe.. Det er mange veier og ta. ;)

 

eller hva med 2.9 24v? :P er jo sierragulv og alt dette der du har brukt, så det kunne jo ha passet? :P

 

forresten, GROM bil! hadde vært artigt og hatt den :D

 

Alt fra sierra passer ja, motorrommet er ca like bredt, mangler 5 cm fra hver side helt oppe mot skjermen. Også er jo motorrommet kortere. Men de fleste motorer som sitter i Sierra er ca like lange. Eneste er med turbomotor og få plassert Iintercooler, da tror jeg man må tenke litt. :) Men jeg vurderte jo turbomotor som et av alternativene mens jeg enda planla å fullføre prosjektet og tror jeg vet om en ganske fin løsning på problemet. Så, det finnes jo alltid en løsning. :)

 

Er det skilter på denne? mulig og bare hente ut skilter??

 

 

Vel, jeg har levert inn skiltene. Men det er jo egentlig ikke noe problem å få skiltene ut. Må fremlegge dokumentasjon på forsikring, at den har blitt eu-godkjent og betale noen hundre kroner for å få tilbake skiltene, årsavgift skal være i orden. Men det gjør det jo ikke lovlig av den grunn å kjøre den på veien, pga alle ombyggingene. Blir du stoppa i teknisk osv osv så har du jo et problem. Er nok best egna som banebil vil jeg tro for de som ikke vil gamble.

 

Du vil aldri kunne få skilter på denne i dette landet. Dette er nok en kjekk lekebil

 

Som sagt, skilter er mulig å få på. Men ikke på lovlig vis. ;) Det er jo en norskregistrert bil, så kjenner man en luring eller kan lure litt eu-godkjenning selv og man er villige til å ta den sjansen så er muligheten der. Men som du sier, kjekk lekebil er nok riktig uttalelse om denna bilen. Anbefaler ingen og tukle/lure til seg skilter på noe så omfattende ombygging som detta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Legg ut bilen på finn.no om du vill bli kvitt den ;)

syns det er rart at ingen vill ha denne, hadde kjøpt den med engang om jeg ikke hadde hatt nok biler nå :P hehe

Hehe er nok flere som desperat prøver å få solgt sin egen dritt for å kjøpe denne enn det som har kommet frem i tråden her, men markedet er desverre ganske dødt/vi vil ikke dumpe priser.

Link to comment
Share on other sites

Legg ut bilen på finn.no om du vill bli kvitt den ;)

syns det er rart at ingen vill ha denne, hadde kjøpt den med engang om jeg ikke hadde hatt nok biler nå :P hehe

 

 

Hehe.. Ser bare ikke for meg at noen som er ute etter bane/lekebil med bakhjulstrekk sitter og ser etter en fiesta..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...