Jump to content

2010 Fiesta utette baklykter


Flydman

Recommended Posts

Hei , kjøpte meg en ny 2010 Fiesta for en halvannen måned siden oppdaget tildels mye fukt på innsiden av baklykteglassene.

På verkstedet stiller de meg spørsmålet om jeg brukte høyttrykk, og det gjør jeg jo! "normalt dvs. 50 cm avstand min", det fikk jeg beskjed om å ikke gjøre, ( er det mulig!! de fleste spyler vel bilen med HT før de går løs på den med svamp eller børste?).

Forresten så var det greit og vaske den i maskinvaskehall ??

 

Det jeg egentlig vil spørre dere om, er dette et kjent problem? Jeg har sett på eng forum at det har vært en del problemer med fukt i koffert utrommet og i kupeen men finner ikke noe om baklyktene.

Link to comment
Share on other sites

Guest freerida

Jeg har en 3 dørs 2010 sport og jeg har ikke sett noe fukt i baktlyktene på min. Skal vel sies at jeg ikke har studert dem veldig nøye, men ville nok lagt merke til dette. Vasker min i høytrykksmaskin nå på vinteren og har ikke noen dårlig erfaring med det.

Link to comment
Share on other sites

hei, i og med di sier at du ikke skal bruke HT på bilen din, regner jeg med du fikk med en bok der det står hvordan du skal vaske bilen din.

om ikke så er det nok en garantisak, så da er det bare å få di til å evt bytte lysene dine og sørge for at det blir tett :smartass:

verksted har en egen evne til å komme med mye svada, så om du ikke får no respons fra di, ville jeg tatt det med ford norge.

da skal du i allefall se det blir en annen lyd i pipa :whistling:

jeg hadde ikke akseptert dette på en bil jeg hadde kjøpt ny

Edited by Go_Bananas

Mondeo Ghia X tdci

Sierra 2,9i (donor)

(sierra)P100 (skal bruke deler fra donor)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

hei, i og med di sier at du ikke skal bruke HT på bilen din, regner jeg med du fikk med en bok der det står hvordan du skal vaske bilen din.

om ikke så er det nok en garantisak, så da er det bare å få di til å evt bytte lysene dine og sørge for at det blir tett :smartass:

verksted har en egen evne til å komme med mye svada, så om du ikke får no respons fra di, ville jeg tatt det med ford norge.

da skal du i allefall se det blir en annen lyd i pipa :whistling:

jeg hadde ikke akseptert dette på en bil jeg hadde kjøpt ny

 

sist jeg kjørte forbi RS i Lillestrøm så stod det en kar inne i hallen dems og vasket en S-max med høytrykk, dampen stod jo ut som et gammelt lokk.. Men det er vel bare på verksted man skal vaske med høytrykk eller? Hmmm..

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...