Jump to content

Montering av takluke på MK2 Granada.


Granada28GL84

Recommended Posts

Hei.

Jeg har et problem med takluken min.

Har akkurat montert ny pakkning på luken og skal til og montere den nedi igjen, men får ikke det til da takluken allerede var tatt ut da jeg fikk bilen <_<

 

Der er 2 glidere framme ved luken som skal inn på skinnene som er nedfelt i lukeåpningen på bilen.

jeg måtte skru løs de 2 brakettene bake i lukeåpningen for og få gliderne inn på sporet og nå kommer problemet.

Jeg forstår ikke helt hvordan de har fått til og skrudd løs disse brakettene da jeg ikke kommer til etter takluken ligger nedi.

Er dette den riktige måten eller finnes det andre alternativ?

 

Håper noen kan svare på dette :)

 

Si ifra så kan jeg laste opp bilder om noen ikke skjønner hva jeg snakker om :)

Mvh Jann

 

beeeeeergh.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du må gjøre det omtrent i motsatt rekkefølge.. :)

 

Du begynner med å sette de bakre trekant-brakettene i posisjon. Sørg for at de står slik at luka vippes opp i bakkant, da kommer du til på alle skruene. Fortsett med å legge luka i åpningen, og skru luka til de tre skruene på hver trekant-brakett med luka tiltet opp. Når dette er gjort tilter du luka ned og sveiver luka i halvåpen stilling. Til slutt nå, med halvåpen luke, lirker du på plass de framre styregliderne. Juster og skru til.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Du må gjøre det omtrent i motsatt rekkefølge.. :)

 

Du begynner med å sette de bakre trekant-brakettene i posisjon. Sørg for at de står slik at luka vippes opp i bakkant, da kommer du til på alle skruene. Fortsett med å legge luka i åpningen, og skru luka til de tre skruene på hver trekant-brakett med luka tiltet opp. Når dette er gjort tilter du luka ned og sveiver luka i halvåpen stilling. Til slutt nå, med halvåpen luke, lirker du på plass de framre styregliderne. Juster og skru til.

Greit, tusen takk :)

Skal prøve igjen i morgen.

Tror jeg får et problem med pakningen siden den ikke er original, men får bare gjøre et forsøk :)

Mvh Jann

 

beeeeeergh.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...