Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Hvordan justeres håndbrekket på mk2? er det justering på wire eller i trommelen?:)

tok det opp for å se og der var det selvjustering. Men kan vell justere utenom det?:)

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Posted

Ja, fikk det litt bedre til i dag. med hammer og skrutrekker. hehe :)

Ja, merka det :P en times kjøring med litt brekking var håndbrekket mega dårlig :P hvor er det best å få tak i mk3 brekk?

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Posted (edited)

Et lite innspill , om fysisk elementer settes på håndbrekk wiren mellom hjul vaier holder og ende wiren under bilen og sikres med

wire-klammer mot wiren slutt ( i et forsøk på korte inn wiren fra Håndbrekket)

Edited by Egil
Posted

Et lite innspill , om fysisk elementer settes på håndbrekk wiren mellom hjul vaier holder og ende wiren under bilen og sikres med

wire-klammer mot wiren slutt ( i et forsøk på korte inn wiren fra Håndbrekket)

Dette har jeg forsøkt. Gikk ett par dager, så kom ett veldig stort smell også endte sladden litt mindre kontrollert enn hva som var planen =)

Posted (edited)

Dette har jeg forsøkt. Gikk ett par dager, så kom ett veldig stort smell også endte sladden litt mindre kontrollert enn hva som var planen =)

Byttet nettopp til et nytt original standar håndbrekk , kun til å oppdage den nye wiren er like lang som den gamle og det ikke finnes noen feil på det byttete håndbrekker .

Så eneste mulighet er at håndbrekk-wirene til bakhjulene har strekt seg så mye at selv-strammingen har hoppet ut av funksjon på håndbrekket !

Og det er dette smellet som høres når det blir trukket for langt :-((

Edited by Egil
Posted

Byttet nettopp til et nytt original standar håndbrekk , kun til å oppdage den nye wiren er like lang som den gamle og det ikke finnes noen feil på det byttete håndbrekker .

Så eneste mulighet er at håndbrekk-wirene til bakhjulene har strekt seg så mye at selv-strammingen har hoppet ut av funksjon på håndbrekket !

Og det er dette smellet som høres når det blir trukket for langt :-((

Det som skjer er at vieren faller mellom de to platene som sitter ved håndtaket, slik at vieren da får kortere vei å gå til bremsene bak, men det hjelper så lite å bytte håndtaket også så lenge disse platene bare deler seg igjen ved litt belastning på det nye.

 

Når jeg byttet alt, og da mener jeg alt, bremsebånd, tromler, hele forbanna håndbrekket med håndtak og alt, så gikk det tre uker med lek, så var dritten bare å bytte att. Slapp til og med gjennom EU kont med ødelagt håndbrekk fordi de som godkjente den viste hvor mye problemer jeg hadde hatt med det brekekt.

 

Ga opp til slutt og ble heller en reser til å sladde uten brekk, kunne selvfølgelig være greit med brekk når en skulle parkere i nedoverbakker av og til, men det venner en seg til å ikke kunne gjøre

Posted (edited)

Det som skjer er at vieren faller mellom de to platene som sitter ved håndtaket, slik at vieren da får kortere vei å gå til bremsene bak, men det hjelper så lite å bytte håndtaket også så lenge disse platene bare deler seg igjen ved litt belastning på det nye.

 

Når jeg byttet alt, og da mener jeg alt, bremsebånd, tromler, hele forbanna håndbrekket med håndtak og alt, så gikk det tre uker med lek, så var dritten bare å bytte att. Slapp til og med gjennom EU kont med ødelagt håndbrekk fordi de som godkjente den viste hvor mye problemer jeg hadde hatt med det brekekt.

 

Ga opp til slutt og ble heller en reser til å sladde uten brekk, kunne selvfølgelig være greit med brekk når en skulle parkere i nedoverbakker av og til, men det venner en seg til å ikke kunne gjøre

Finnes en mulighet om du er stø på hånden , kan en forsenkning slipes i den plate delen er 4mm tykk så det kan gå an så wiren oppnår en viss styring som en v eller u alt etter som slipeskive en har tilgang til noe som denne http://www.verktøy.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=663490&b_id=663675

Edited by Egil
Posted

Finnes en mulighet om du er stø på hånden , kan en forsenkning slipes i den plate delen er 4mm tykk så det kan gå an så wiren oppnår en viss styring som en v eller u alt etter som slipeskive en har tilgang til noe som denne http://www.verktøy.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=663490&b_id=663675

Ok. Kjekt å vite

 

Problembilen er solgt, men tipper jeg i løpet av vinteren får samme problemet med min 2001 modell mk2, så kanksje jeg skal forsøke det.

  • 1 month later...
Posted

Det som skjer er at vieren faller mellom de to platene som sitter ved håndtaket, slik at vieren da får kortere vei å gå til bremsene bak, men det hjelper så lite å bytte håndtaket også så lenge disse platene bare deler seg igjen ved litt belastning på det nye.

Nå hente det samme igjen da jeg skulle sette tilbake midt konsollet :-((((

Men etter å ha sett litt nøyere på bevegelige deler og selve mekanismen , hentet jeg et verktøy i verktøyskapet .

Brukte hode og litt styrke.

Så er det opprinnelige problem borte .

 

Så var det bare og skru sammen igjen og koblet bort stramme funksjonen, sette brekket i høyeste stilling tre konsollet over

feste det ,og så var alt iorden igjen og bedre en når det var nytt :-))

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...