Jump to content

golf 2


larsen

Recommended Posts

hei. er det noen som har erfaring fra golf 2 som fusker? når jeg tar av boksen over forgasseren og ser ned på dysa som spruter bensin, så ser jeg at denne kuttet ett lite øyeblikk. og da stopper bilen. starter den opp igjen og dn går en liten stund. så stopper den igjen. noen som har forslag???

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Virker som den tømmer flottørkammer i gasser, skift gasser, enklest det.

 

Typisk vag feil ved fusk er også den gummi belgen mellom gasser/monopoint sprut - innsug.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Prøvd med kondensfjerner ? :) har en golf 2 sjøl, men det er 1.6 og 85 modell. Fusker mye uten kondensfjerner :)

Har prøvd det. Men ble ikke noe bedre.

 

Virker som den tømmer flottørkammer i gasser, skift gasser, enklest det.

 

Typisk vag feil ved fusk er også den gummi belgen mellom gasser/monopoint sprut - innsug.

 

har prøvd med en annen komplett gasser. Da gikk den bra 1 dag men så begynte den og tulle igjen. Den belgen ser egentlig bra ut. Har også prøvd med startgass. Men finner ikke noe falskluft.

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Ser belgen bra ut? eller kjennes den bra ut. den gummikoblinga under gasseren pleier å være morken og er en veldig vanlig feil på golf2 og 3.

Men siden det begynner med gasseren, så er det fullt mulig at det er forgasser isisng ute å går. Prøv kondensfjerner, og sjekk om forvarminga til innsuget er i orden.

 

Er nok bare en bagatell da de vag motorene er forholdsvis enkle ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser belgen bra ut? eller kjennes den bra ut. den gummikoblinga under gasseren pleier å være morken og er en veldig vanlig feil på golf2 og 3.

Men siden det begynner med gasseren, så er det fullt mulig at det er forgasser isisng ute å går. Prøv kondensfjerner, og sjekk om forvarminga til innsuget er i orden.

 

Er nok bare en bagatell da de vag motorene er forholdsvis enkle ;)

 

Har egentlig bare sett på den. Men har prøvd og røre på gasseren mens jeg har sprutet startgass med fikk ikke noe utslag så da tenkte jeg at gummi belgen var hel. Forgasser fryssing er det ikke da vi har hatt problem

Siden vi kjøpte den i oktober.

Edited by larsen

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Da ville jeg sjekket og renset forgasseren, gått over de fleste pakninger, innsug, membran etc Sjekk også at bensin pumpe ikke fusker, tette bensin filtre som kanskje er satt på i ettertid etc.

 

Sjekk membranen nøye, den har nok lurt flere, inlkudert meg selv. Hvis den fusker litt i tillegg sjekk alle vakumslanger til innsuget til bremsekraftforsterkeren, og alle overganger. Blir ofte morkne.

Link to comment
Share on other sites

Lekkasje på all vakumdritten rundt gasser er jo en gjenganger der. Er vel det samme med innsugspakning.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Jeg har opplevd en gang at bensin pumpa ikke gikk. Men kan det være at den ikke gir nok trykk til at dysa åpner seg?har hatt på klar slange inn på forgasser men så ikke noe luftbobble i det bilen stoppet.

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nå koplet bort utluftnings slangen fra toppdekslet som gikk inn på gasseren. Nå har bilen funkert helt normalt. La merke til at det sprutet litt kondens vann i slangen når jeg hadde av mont. Så mistenker at den har sprutet litt vann i gasseren slik at den har fusket. Takk for alle svar:)

Får krysse fingra på at den virker en stund nå.

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...