Jump to content

start problem?


link

Recommended Posts

heisann, bilen er en 86mod sierra 3 dørs 2.0L ohc.

 

når eg starter den første gang så går den fint,men om eg kjører og skal feks parkere eller noe, og klarer og kubbe den i 1 gir, så nekter den og starte, uansett, så lenge man ikkje skubber den i gang.

og når eg starter den med og skubbe den igang så går den ujenvt drar dårlig og virker så den drukner, men det syns eg er rart siden det er en forgasser.

 

noen som kan hjelpe meg her?

 

mvh steffen som har skaffet seg sin første sierra !

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Og med kubbe mener du?

Men ut av det andre du skriver her tolker jeg det slik at du kan ha et problem med gasser. Siden det er en 86 mod er det mest sansynlig en elektronisk gasser du har. Mest sansynlig bør du prøve å bytte gasseren, men desverre er det vanskelig å finne en brukt gasser av den typen som virker bra :(

Problemer med de gasserne er desverre vanlig.

En arbeidskolega har en Sierra med elektronisk gasser som nekter å starte vist han stopper den med halvlunken motor, og vi har enda ikke funnet feilen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

hadde samma problemet sjæl, fant aldri feilen. pælma driten. har en elektronisk gasser som har vært pålitelig i 2år hvis du er interessert i å prøve å bytte forgasser. har vært lagra tørt nå i ett år. send PM hvis interessen er der

Link to comment
Share on other sites

Og med kubbe mener du?

Men ut av det andre du skriver her tolker jeg det slik at du kan ha et problem med gasser. Siden det er en 86 mod er det mest sansynlig en elektronisk gasser du har. Mest sansynlig bør du prøve å bytte gasseren, men desverre er det vanskelig å finne en brukt gasser av den typen som virker bra :(

Problemer med de gasserne er desverre vanlig.

En arbeidskolega har en Sierra med elektronisk gasser som nekter å starte vist han stopper den med halvlunken motor, og vi har enda ikke funnet feilen.

 

ja er kun på halvlunken motor dette her skjer.

kubbe mener eg, alså viss eg parkerer og den er i 1.gir og eg tror den står i fri, så slipper eg kløtsjen, så den hopper litt frem, da nekter den og starte igjen

 

hadde samma problemet sjæl, fant aldri feilen. pælma driten. har en elektronisk gasser som har vært pålitelig i 2år hvis du er interessert i å prøve å bytte forgasser. har vært lagra tørt nå i ett år. send PM hvis interessen er der

 

PM sendt.

 

jeg tror det kan ha noe med automatchoken og gjøre jeg. prøvd å justere den?

 

den levde sitt eget liv så den unplugget eg. for den ruset seg selv opp på 4000 rpm.

Edited by link

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Prøvd og tjinne med flat pedal? Min og er sånn av og til, vil **** ikkje starte men tjinner litt med flat pedal så kjem den so eit skudd ^_^

 

jepp funker ikkje det heller. desverre

 

den tuller seg ikke når du kjører normalt vel?

 

den tuller seg litt da og ja, hvordan det ?

har du noen ideer ?

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

ok.

holder en knapp på at det er bensinsystemet som kødder seg.

min mk1 gaser sierra fant ut den ville stoppe under kjøring, akkurat som den ville, helst i en 80 sone :P

da var det returen på bensinen eller den store klumpen på innerskjermen som køddet seg.

så jeg tok bensinslange og koplet den direkte på bensinpumpen på blokken og opp i forgasseren, ikke mer tull etter det.

Link to comment
Share on other sites

ok.

holder en knapp på at det er bensinsystemet som kødder seg.

min mk1 gaser sierra fant ut den ville stoppe under kjøring, akkurat som den ville, helst i en 80 sone :P

da var det returen på bensinen eller den store klumpen på innerskjermen som køddet seg.

så jeg tok bensinslange og koplet den direkte på bensinpumpen på blokken og opp i forgasseren, ikke mer tull etter det.

 

Det er typisk det som skjer rett før bensinpumpa tar kveld.

Bensinfiltret åpner for retur når bensintrykket blir for lavt nemlig :wacko:

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Har da ikke sagt at bensinfilter/tilbakeslippventil ikke var ødelagt på din bil :P Bare at samme symptomer kan komme av bensinpumpa.

Kanskje litt dårlig formulering men.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

DGAV 32/36 er Weber da :P Og det er også den elektroniske :P Men foretrekker alltid DGAV utav de 2 :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

ok.

holder en knapp på at det er bensinsystemet som kødder seg.

min mk1 gaser sierra fant ut den ville stoppe under kjøring, akkurat som den ville, helst i en 80 sone :P

da var det returen på bensinen eller den store klumpen på innerskjermen som køddet seg.

så jeg tok bensinslange og koplet den direkte på bensinpumpen på blokken og opp i forgasseren, ikke mer tull etter det.

 

ja får prøve og koble bensinslangen rett på pumpa nede på blokka der da og håpe på det virker :P

men den klarer sjeldent og holde seg på tomgang og, noen ideer?

og tusen takk for svar ! :D

 

DGAV 32/36 er Weber da :P Og det er også den elektroniske :P Men foretrekker alltid DGAV utav de 2 :)

 

hvor får man fatt i en sånn da ? og ca pris? :P

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hehe ja okei :D

vet du om det er mulig og bygge om til efi på min motor? drit lei gasseren ;p

også er det vist lettere og bygge turbo på de.

 

eller heter vel IS om det er innsprøytning? rett meg om eg er helt på jorde her

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

IS ja. Vil i grunn anbefale innsprøytning med den røde/brune fordelern, da man veldig fort får tenningsfjusk med den går Motorcraft fordelern.

Har vært med på konvertering fra gasser til IS, og det var ingen problem, da vi hadde donorbil.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

IS ja. Vil i grunn anbefale innsprøytning med den røde/brune fordelern, da man veldig fort får tenningsfjusk med den går Motorcraft fordelern.

Har vært med på konvertering fra gasser til IS, og det var ingen problem, da vi hadde donorbil.

 

hmm ok. er dette mye jobb uten donør bil? evt hva ca deler trenger eg?

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...