Jump to content

Hjelp til lakkering ++


Recommended Posts

Hei og godt nytt år alle sammen.

 

Jeg lurte på om det var noen her inne som kan sveise nye hjulbuer på begge sider bak og lakkere bilen min for meg.

Ønsker at du eller dere har gjort dette før. Lakkering kan være av garasje type, men ønsker best mulig resultat da jeg

skal ha denne bilen i mange, mange år til. Det er ikke snakk om før til våren. Er dette av interesse for noen så send meg et svar

og gi meg en pris på det hele. Glemte å si at alle dørhåndtak skal sveises igjen også. Bilen er en Scorpio 1986 coupe 2.8I.

 

Venter spent......

Edited by billinsky

Scorpio 2.8I 86 Ghia

Scorpio 2.8I 86

Capri 3.0 78

Link to comment
Share on other sites

Hei og godt nytt år alle sammen.

 

Jeg lurte på om det var noen her inne som kan sveise nye hjulbuer på begge sider bak og lakkere bilen min for meg.

Ønsker at du eller dere har gjort dette før. Lakkering kan være av garasje type, men ønsker best mulig resultat da jeg

skal ha denne bilen i mange, mange år til. Det er ikke snakk om før til våren. Er dette av interesse for noen så send meg et svar

og gi meg en pris på det hele. Glemte å si at alle dørhåndtak skal sveises igjen også. Bilen er en 1986 coupe 2.8I.

 

Venter spent......

 

1986 coupe hva for noe da?

Du skal ha sveisearbeidet gjort skikkelig, men ikke lakkarbeidet fordi du skal ha bilen i mange år?? Litt greit at lakkingen ser bra ut også da. Finnes nok av garasjelakking som ikke ser klokt ut..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

1986 coupe hva for noe da?

Du skal ha sveisearbeidet gjort skikkelig, men ikke lakkarbeidet fordi du skal ha bilen i mange år?? Litt greit at lakkingen ser bra ut også da. Finnes nok av garasjelakking som ikke ser klokt ut..

 

 

Er en Scorpio.

Har ikke nevnt et ord om at lakkeringen ikke skal være bra. Har sett noen garasje lakkeringer som er bra, og mange dårlige.

Men, jeg skal betale en del penger for dette. Så er det noen som kan det de driver med, kom med forslag. Ikke dumme bemerkninger til teksten min.

Scorpio 2.8I 86 Ghia

Scorpio 2.8I 86

Capri 3.0 78

Link to comment
Share on other sites

Er en Scorpio.

Har ikke nevnt et ord om at lakkeringen ikke skal være bra. Har sett noen garasje lakkeringer som er bra, og mange dårlige.

Men, jeg skal betale en del penger for dette. Så er det noen som kan det de driver med, kom med forslag. Ikke dumme bemerkninger til teksten min.

 

Hobbylakkerring i garasje blir ihvertfall aldri bra nok i mine øyne ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hobbylakkerring i garasje blir ihvertfall aldri bra nok i mine øyne ;)

 

Nei, du har egentlig rett i det. Men jeg tenker litt på penger også. Det er litt av grunnen til at jeg spør her.

Hadde det ikke kostet så f.... mye og satt bort bilen hos en lakkerer. Ja, da hadde det ikke vært et spørsmål i det hele tatt <_< .

Scorpio 2.8I 86 Ghia

Scorpio 2.8I 86

Capri 3.0 78

Link to comment
Share on other sites

Nei, du har egentlig rett i det. Men jeg tenker litt på penger også. Det er litt av grunnen til at jeg spør her.

Hadde det ikke kostet så f.... mye og satt bort bilen hos en lakkerer. Ja, da hadde det ikke vært et spørsmål i det hele tatt <_< .

 

Det er polakker i landet som driver med dette. Har du en egnet garasje så kommer de hjem til deg med utstyr og det hele og gjør jobben. Det er dyktige folk som sveiser og lakkerer. Eneste begrensningen for perfekt resultat er så klart lokalet, men jeg har sett ett par polakkgarasje lakkerte biler, og resultatet blir slik at hvis man ikke veit at bilen er garasjelakkert, så ser man det heller ikke :whistling: Men det beste er jo å få det gjort i en oppvarmet garasje nå om vinteren, sånn at man slipper å få en flue i suppen :o Litt lakkstøv må jo og påregnes, spesielt på tak og panser, men ikke verre enn at det lar seg polere til et fint resultat.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Sant det. Hadde egentlig planer om å kjøre bilen til et østblokkland i sommer å få alt gjort på et verksted der. Men da skulle jeg også tilbringt ca 3 uker der nede på ferie så jeg kunne fulgt med litt på hva de driver med. Men, så fant jeg og kjerringa ut at vi skulle kjøre til finnmark i sommer (hun er der i fra). Var der en tur i sommer også, fin kjøre tur. Neste år er planen å ta scorpion med på tur til Italia, det blir gøy. Men, så tenkte jeg.... :whistling: ... Fikse opp bilen i et østblokk land, rimlig... 3 uker på hotell med alt det som følger med av drikke, handling osv blir kostbart... Så derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve dette...

Er selvfølgelig også interisert i tips om lakkeringsværksteder som er rimlige..... Vi får se hva det blir til.. Fortsatt lenge til våren.

Scorpio 2.8I 86 Ghia

Scorpio 2.8I 86

Capri 3.0 78

Link to comment
Share on other sites

Er selvfølgelig også interisert i tips om lakkeringsværksteder som er rimlige..... Vi får se hva det blir til.. Fortsatt lenge til våren.

 

Hørt om Grøftekanten auto? De tilbyr hellakkering for ca 6500 kr. Gutta holder til i Aurskog. Veit ikke hvor seriøse de er, men det har jeg tenkt å finne ut.. :shutup:

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hørt om Grøftekanten auto? De tilbyr hellakkering for ca 6500 kr. Gutta holder til i Aurskog. Veit ikke hvor seriøse de er, men det har jeg tenkt å finne ut.. :shutup:

Har ikke hørt om de før. Men om den prisen stemmer, da er jeg også interisert i å finne ut av det....

Hmmmmm, spennende.

Scorpio 2.8I 86 Ghia

Scorpio 2.8I 86

Capri 3.0 78

Link to comment
Share on other sites

Hørt om Grøftekanten auto? De tilbyr hellakkering for ca 6500 kr. Gutta holder til i Aurskog. Veit ikke hvor seriøse de er, men det har jeg tenkt å finne ut.. :shutup:

 

Navnet sier vel sitt :rolleyes:

 

Men hellakkering til den prisen så må det være noe veldig spesielt med hele opplegget (eller resultatet;) )

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Navnet sier vel sitt :rolleyes:

 

Men hellakkering til den prisen så må det være noe veldig spesielt med hele opplegget (eller resultatet;)

Det er ikke han i Ørskog du mener. Lakkering.net... Leser at han tar ca 15.000 for hellakkering med sliping, grunning osv.

Leste akkurat masse positive ting om han nå nettop. 15-20.000 kr for full jobb. Og om det blir 100 %, ja da snakker vi...

 

Det er ikke han i Ørskog du mener. Lakkering.net... Leser at han tar ca 15.000 for hellakkering med sliping, grunning osv.

Leste akkurat masse positive ting om han nå nettop. 15-20.000 kr for full jobb. Og om det blir 100 %, ja da snakker vi...

Scorpio 2.8I 86 Ghia

Scorpio 2.8I 86

Capri 3.0 78

Link to comment
Share on other sites

Navnet sier vel sitt :rolleyes:

 

Men hellakkering til den prisen så må det være noe veldig spesielt med hele opplegget (eller resultatet;) )

 

I hvertfall er det nok svart ^_^ og jeg er ikke mere forutinntatt enn at jeg vil sjekke hvor seriøst det er ;)

 

For øvrig, har man litt greie på lakkering og slikt selv, så er det fullt mulig å få gjort en lakkeringsjobb til 5000 kr.(pluss lakk) hos verdens mest seriøse lakkerer :) Men som sagt, da må man kunne og vite litt om dette selv, og gjøre sin del av jobben i samråd med lakkerer.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Sant det. Men slik som jeg jobber så har jeg ikke mulighet til dette. Jeg skrur og skifter alt selv, inkludert motor bytte slitedeler osv. Man alt dette foregår ute på gårdsplassen utenfor huset da jeg ikke har noe garasje (NOE JEG ØNSKER MEG MASSE) :mad2: .

Men dette med sveising og proff lakering har jeg ikke greie på. Derfor ønsker jeg egentlig å bare sette bort alt sammen. Kan selvfølgelig ribbe bilen, men da får lakkere/sveiser ta seg av resten....

Scorpio 2.8I 86 Ghia

Scorpio 2.8I 86

Capri 3.0 78

Link to comment
Share on other sites

Hør med lakkspesialisten på råbekken, vet av noen som har lakkert billig der. Også rolvsøy billakkering tror jeg det heter, heter allan han som driver det. ligger under rolvsøy brua, hvis han driver enda. er noen år siden sist jeg var hos han. han lakkerer billig med ok resultat.

 

Edit: også er det endel oppi indre som lakker billig, men da bør man kjenne noen som kjenner noen, hehe.

Edited by s10an

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...